Дитина, 4 роки, обдирає шкіру на пальцях рук біля нігтів
Мій син, 4 роки, активно обдирає шкіру навколо нігтів на руках. Вже навіть ранки утворюються час від часу. Точно не знаю, коли почалося, але, мабуть, від літа, приблизно триває 6 місяців +/-. Усе більше посилюється. Не знаю як правильно допомогти. На зауваження та прохання перестати робити реагує тимчасово і знову продовжує.
Дере в різних ситуаціях, наприклад, під час перегляду мультика, за столом, коли відволікся у процесі гри, коли засинає в ліжку, під час читання книжки... Таке враження, коли є доступ до рук - так і дере.
Став ходити у новий садочок другий місяць, але йому більш-менш подобається. Ми з чоловіком відчуваємо, що з ним все складніше взаємодіяти. Протестна поведінка, робить все по-своєму, ігнорування прохань, якщо заборона, наприклад, не розливай воду, буде мокра підлога, слизько і шкарпетки намокнуть, він каже: буду розливати. Може повністю ігнорувати заборони і продовжувати свою діяльність. Звісно, не завжди, але останнім часом все більше напруги тут.
Як краще допомогти дитині перестати дерти шкіру?
Питання від: ; Вік: 33

психолог онлайн
Татьяна Штапова
Павел Леонидович Басанский
Добрий день. Дії вашої дитини, найчастіше це наслідлок тривоги, якщо немає факторів, які його відволікають - мозок так стабілізує свою діяльність. Причини тривоги - їх потрібно розбирати, але тут треба консультація дитячого психолога і психолога для батьків, або дитячий буде надавати рекомендації на батьківських зустрічах, як взаємодіяти з дитиною в такому віці.
В цьому віці у них проходить становлення ідентичності - свого я і це нормально, що він може ігнорувати "заборони".
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 331029 для Наталія Свірська
Дякую за відповідь, Наталіє! А Ви з таким працюєте?
психолог онлайн
цитата:
Ми з чоловіком відчуваємо, що з ним все складніше взаємодіяти. Протестна поведінка, робить все по-своєму, ігнорування прохань, якщо заборона, наприклад, не розливай воду, буде мокра підлога, слизько і шкарпетки намокнуть, він каже: буду розливати. Може повністю ігнорувати заборони і продовжувати свою діяльність. Звісно, не завжди, але останнім часом все більше напруги тут.
Іванна, доброго дня. Напевно, дитині теж складно з вами (батьками) взаємодіяти, син зменшує внутрішню напругу через тіло, обдираючи шкіру навколо нігтів. У нього зараз природній черговий етап розвитку, син вчиться діяти більш самостійно, ви вчитесь взаємодіяти з дитиною, яка почала проявляти себе по-новому в процесі сепарації. Якщо звернетесь до психолога, зможете дослідити, що відбувається з сином, які почуття викликають у Вас зміни в його поведінці і як краще справлятись з новими викликами та допомагати дитині.
Доповнення від автора
Тетяно, дякую за відповідь.
психолог онлайн
Я працюю тільки з дорослими. Думаю тут на сайті можна знайти дитячих психологів. Паралельно можна і батькам працювати з психологами, так як дитина з психологом проводить 1-2 години на тиждень, а батьками вест інший час.
психолог онлайн
Це наслідки тривоги, яку дитина переживає зараз. А от у зв'язку з чим - відвіданням дитсадка, або чимось іншим, можна зрозуміти лише під час психодіагностики дитини. Окрім ігрового спілкування з хлопчиком, спеціалісту буде потрібно продіагностувати і його батьків, тобто вас.
Доповнення від автора
Павле Леонідовичу, дякую за відповідь!
психолог онлайн
цитата:
Як краще допомогти дитині перестати дерти шкіру?
Таким образом Ваш ребенок пытается справиться с тревогой.
Поэтому в первую очередь, Вам надо обратиться к врачу (неврологу или психиатру). Потому что при наличии навязчивых действий будет требоваться медикаментозное лечение.
Также сыну нужна будет индивидуальная работа с психологом. Но 4 года считается еще недостаточным возрастом для полноценной психотерапии.
Поэтому гораздо быстрее Вы получите результат, если самостоятельно обратитесь к психологу и проработаете свои страхи (у тревожной мамы - обычно тревожной ребенок) и научись тому, как Вам вести себя с сыном, чтобы у него не было повышенной тревожности.
Доповнення від автора
Світлано Володимирівно, дякую за відповідь. Так, це правда, я тривожна, і відчуваю, що треба працювати із своєю тривожністю. Мабуть, це буде ще одним поштовхом для роботи із собою.
психолог онлайн
цитата:
Мабуть, це буде ще одним поштовхом для роботи із собою.
Рада, что Вы выбрали
цитата:
працювати із своєю тривожністю
Надеюсь, что у Вас все получится.