Заміна цінностей
Доброго дня! Допоможіть в собі розібратись: вже тиждень відчуття стресу через якусь зміну цінностей.
Все життя я купляла одяг (загалом вибирала по зручності та щоб цікаво виглядали),робила якісь загальні процедури (покраска волосся та інші базові). Одяг дитини теж - зручний та такий щоб дитині подобалось.
Але останніми днями побачила,що інші діти у школі одягнені у дорогі брендові речі, жінки носять якісний одяг (бавовняний та інший),регулярно ходять до косметолога та інших майстрів (для мене це все виглядало як забаганки і щось на що не варто витрачати кошти). Зрозуміла,що недостатньо просто ходити раз в рік до стоматолога, засоби догляду для обличчя - це важливо і це має бути щось якісне. Не можу розібратись та побороти себе,щоб за це заплатити,хоча можливість є але більш логічним виглядає купівля іграшок дитині,гуртки та курси для навчання. Виявляється,що в такому зрілому віці я не можу зрозуміти,де межа між необхідними речами та триньканням грошей.
Питання від: ; Вік: 33

психолог онлайн
Наталия Горская
Владимир Анатольевич Тарасенко
Добрый день, Виктория!
Ваш вопрос намного сложнее и глубже, чем Вам кажется. Это вопрос самоценности и он из детства. Как к Вам относились Ваши родители? Удовлетворяли ли они Ваши детские запросы? Или всегда были более важые потребности? Что для Вашей семьи было важно? Как относились к деньгам? Позволяла ли Ваша мама делать себе подарки? Вопросов много. И только отвечая на них, прорабатывая, Вы сможете ответить себе на вопрос:"Почему я у себя не на первом месте? Почему всегда есть кто-то или что- то важнее меня?".
Родители должны научить своих детей заботиться о себе, любить себя. С Вами этого не случилось. Но, никогда не поздно начать, чтобы потом научить этому своих детей.
психолог онлайн
Доброго дня, а якщо додати до списку "необхідними речами та триньканням грошей" ще "речі чи дії, які для задоволення", щоб ви з вищезазначеного залишили в своєму житті?
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
Вікторіє, вітаю)
Пропоную з двох ракурсів подивитися:
1. Чи робить Вас ваша система цінностей щасливою.
Те як було до і те про що думаєте зараз- де ви бачите більше любові до себе? Когось робить щасливим скромний одяг і натомість постійні подорожі, або купівля побутових речей, авто. Комусь не додасть щастя в житті нова пральна машина або пилосмок- натомість важливо відвідувати косметолога витрачати кошти на себе.
Все це про різні системи цінностей- і все є нормальним і прийнятним.
Адже для щастя кожному треба різне.
Уявіть що саме ви хотіли б робити для себе, як може проявлятися ваша турбота про себе.
Справа не у грошах, а у підходах)
І до слова , зміна цінностей пріоритетів це нормально, адже життя міняється і ми разом з ним.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 325296 для Татьяна Валентиновна Афанасьева
Не дуже зрозуміла запитання((
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 325299 для Ирина Терещенко
власне,я не трачу стільки коштів,бо хочу поїхати в одну з країн,котра доволі недешева але до косметолога теж хочеться піти. На те і те коштів не хватить,а що в приоритеті - вирішити не можу
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 325294 для Оксана Юрьевна Селезнева
батьки завжди купляли мені багато красивих і дорогих речей. Мама завжди купляла все мені,батькові,а на собі економила
психолог онлайн
Тоді це більше про ресурси а не про цінності.
психолог онлайн
Я мала на увазі, що косметолог чи брендова річ може бути для себе, для задоволення. За межами "потрібно", "зручно".
психолог онлайн
Виктория, я думаю, что поход к косметологу, не сильно повлияет в финансовом отношении на Вашу возможность поехать в другую страну. Вопрос в другом, не кажется ли Вам, что вы ведете себя как Ваша мама? Вы выбираете других, а о себе думаете и заботетесь в последнюю очередь.
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
Вікторіє, а Вам подобався той одяг, який Ви купували раніше?
Саме тої миті, коли купували, було задоволення від тих речей?
Чи Ви ще на момент купівлі вже відчували щось на кшталт " та яка різниця, головне, що зручно /не дорого/... "?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 325307 для Оксана Юрьевна Селезнева
саме так і веду((
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 325308 для Наталия Горская
ні,я завжди хотіла купити їх в іншому магазині - дорожчому,просто не було можливості. А зараз коли вона є - в мене сумніви чи мені це треба,адже раніше й без цього обходилась
психолог онлайн
То можливо і немає ніякої заміни цінностей?
Якщо Ви купували більш дешеві речі тому, що не було інших можливостей, то Ви і тоді вважали, що варто купувати більш якісні речі.
Просто зараз змінилась матеріальна складова і Ви вже можете це робити.
Можливо тепер є сенс роздивитись в новому ціновому діапазоні, які речі Вам подобаються, а які Вам здаються потрібними декому просто заради підвищення самооцінки.
Важливо тримати СВІЙ внутрішній баланс, відчути що саме для Вас добре, а не порівнювати себе з іншими.
Бо завжди буде хтось, хто витрачає набагато більше.
Щодо дозволу витрачати на себе- це варто відкорегувати, адже перекоси як в одну, так і в іншу сторону- не є гармонічний стан.
психолог онлайн
цитата:
А зараз коли вона є - в мене сумніви чи мені це треба,адже раніше й без цього обходилась
Надо отличать желания от долгов.
Если бы Вы этого хотели, то сомнения не возникали бы.
психолог онлайн
цитата:
Сумніви зазвичай долаються вибором(!) От спробуйте придбави гарну і якісну річ в більш дорогому магазині і відчуйте свій стан - емоції, відчуття в тілі, навіть вираз обличча. Помічайте, наскільки цей ефект протримається.
Вважаю, що завдяки цьому експерименту Ви в чомусь зможете упевнитись. Важливо, щоби поруч не було нікого, хто б на Вас впливав будь-яким чином: чи то підбадьорював, чи, навпаки, підсилював сумніви.