проблема з сином
Син закінчив школу, нормально закінчив, не медаліст,але тести здав навіть краще за медалістів.Без проблем вступив в Львівський
університет на історію.Вибір ВУЗу і спеціальність сам здійснив, без нашої
настанови і вказівок (при чому наша спеціальність зовсім з іншої сфери діяльності,
ніж він обрав),але ми не були проти. Провчився 1 рік на державному стаціонарі.
2 сесії (зимову і літню) також здавав без проблем (на стипендію).З вересня пішов на 2 курс. Провчився 3 місяці і з грудня перестав ходити на пари...і в результаті завалив сесію (навмисно, свідомо)..за що був відрахований.
Про цю ситуацію взнали аж через місяць після відрахування. До того кожного дня дзвонили до сина. Питали як справи, як сесія. Казав, що все нормально. Здає на стипендію.А в результаті...Ми в шоці.Син багато читає літератури.Ще в школі почав так багато читати.Спочатку з книжок, потім
електронні книжки, інтернет.Розказував,
що у вільний час займається реврайтінгом в інтернеті.Цим і підзаробляє собі трохи,
хоча великих витрат в нього ми не бачили.Стандартні, як для студента витрати.В Львові проживав на найманій квартирі із хлопцем з свого потоку, але з іншої групи.
Сам спокійний, аж занадто.З друзями спілкується.Але сам по натурі такий,
що "Ви мене не чіпайте і мені буде добре".Може годинами посидіти за книжкою, компютером щось читаючи, слухаючи (навіть вільно на англійській мові, як читати так і слухати).Взнавши про ситуацію поговорили з ним.Він давав відповіді, але нам вони не повністю зрозумілі:
1.Він зробив добре для нас і для себе, бо ВУЗ йому нічого не дає, більше сам навчився,
ніж взнав там.
2.Хоче займатися самоосвітою.
3.Ні в які компанії, групи не вліз.(Взнавали в його колег і батьків)
4.Кинув ВУЗ, бо хоче написати якийсь літературний твір, а часу не хоче втрачати на непотрібне навчання.
5.Не сприймає наші аргументи про вищу освіту. Каже, що ламінований папірець йому
не потрібен.
6.Просить дати йому час (десь рік), щоб він довів, що правий. Закінчить справу,що почав і доведе свою правоту.Хоче надалі бути на цій квартирі, щоб йому ніхто не мішав займатися тим, чим хоче.
7.Чому раніше не сказав, не порадився..Знав нашу реакцію. Просто відтягнув в часі.Хоча згодився, що треба було сказати. Вирішилося б може питання з відрахуванням якось(академвідпустка,переведення на заочне, щось інше.) Тепер просто час втрачено.
Чи варто йому довіряти? Одного разу збрехавши, він зможе знову..
Можливо зводити до психолога, якщо він ще згодиться на це.
А може справді.. новий геній росте..
Вопрос от: ; Возраст: 47
консультация психолога
Здравствуйте!
На первый взгляд показалось, что происходит нечто странное с Вашим сыном, совершенно не вписывающееся в благоразумное поведение. Трудно судить на расстоянии, не видя Вашего сына и не разговаривая с ним, но первое что Вы, как мама, обязаны сделать-это проверить состояние его здоровья, как физического, так и психического. Начинайте с поликлиники по месту жительства-анализы (в том числе и на наркотики), затем посетите психолога. На очном приеме психолог или психотерапевт в поликлинике разберется, что с парнем происходит.Удивило то, что хочет оставаться на съемной квартире.То, что он перестал Вам говорить правду (по попросту склонен лгать), тоже наводит на размышления. Обратите на это особое внимание.
консультация психолога
Елена Шпундра
Ольга Анатольевна Артеменко
Татьяна Романовна Еськова
Стоит ли ему доверять?а он может ли доверять вам?Вы написали,что его скрытность была отчасти связана с неуверенностью в вашей поддержке.Я так поняла,что вы совсем не склонны "подрезать крылья",хотя и не вполне верите в то,что с этими"крыльями" получится нормально жить.Но - про жизнь,это же всегда неуверенность,и незнание - как лучше,и родительское беспокойство.Запретить ему вы все равно не сможете(да и не хотите),заняться тем,что кажется настолько важным,для молодого человека - важная вещь.Но и ответственность - тоже его.Хотя он это,кажется,понимает?Важно человеку встречаться с последствиями своих действий.Один только момент меня несколько беспокоит.То.как вы его описываете,создает картину личности,которая действительно может быть склонна в возрасте 20-23 лет к болезненным проявлениям.Но тогда,скорее всего,были бы заметные сложности и в возрасте 14-15,и 17-18.Вроде бы такого не было?

психолог онлайн
Наталья Владимировна Царенко (Проценко)
Алла Владимировна Саенко
Татьяна Романовна Еськова
Ваше беспокойство как матери вполне понятно. Понятно так же, что вы желаете сыну добра...Так же я понимаю вашу позицию про высшее образование, тк близка с вами по возрасту.
Но... молодые люди сейчас не такие. Допускаю, вполне, разочарование, которое вызвал у вашего сына год пребывания в академическом учебном заведении.
И думаю следующее- желание сына и просьба к вам дать ему год выглядят вполне разумными. Когда еще искать себя, если не в 18-19 лет? В 45 тоже можно, можно и 80, но уже сложнее- силы, здоровье не те, семья-дети-ответственность сдерживают порывы.
Для меня скорее главным было бы обговорить момент финансовой ответственности. Грубо говоря- ваш сын готов искать себя за свой счет или все-таки рассчитывает на вашу помощь? Потому что взрослого человека от не взрослого отличает умение нести ответственность за свой выбор. Если сын к этому готов, то почему бы не дать ему шанс? К тому же по-большому счету год ничего критично не меняет.
психолог онлайн
Здравствуйте. Такие примеры ранее были описаны в литературе по психиатрии. Ничего страшного здесь нет, т.к. это связано всего лишь с заострением личностных черт человека.
Сейчас же наблюдается тотальное безразличие молодежи к образованию, т.е. социальные нормы меняются, и соответственно должны меняться критерии оценки такого поведения.
Вам очень желательно, чтобы сын побывал на приеме у психиатра или психотерапевта. Тут важно не пропустить начало какой-либо более серьезной проблемы. Подумайте, как можно его смотивировать на такой шаг.
А вообще, в таких случаях показанием является в основном только психотерапия.
психолог онлайн
Ольга Анатольевна Артеменко
Татьяна Романовна Еськова
Не давите на сына... Пусть у него будет возможность прислушаться к себе и понять, для чего же он пришел в этот мир, чем ему на самом деле хотелось бы заняться.
Возможно, ваши представления о правильном пути и его внутренние желания когда-нибудь совпадут. Но если нет - примите это и отпустите его идти той дорогой, которую он выберет. Если этот выбор будет неудачным, то, во-первых, отвечать ему, а не вам, а во-вторых, жизнь всегда дает и второй шанс, и третий, и десятый - надо только уметь их увидеть, не воспринимая мир как двоичную систему - вариантов в нем всегда гораздо больше, чем просто "да" или "нет, "пан" или "пропал"...
Дополнение от автора
Дякую за відповіді.
Деякі уточнення.
Сину вже виповнилося 18 років.
Відносно квартири. Ми планували знімати її на період всього навчання. Така була домовленість з власниками. Дома син не хоче бути, бо ми будемо йому заважати займатися тим, що він визначив. А там він самостійний. Який смисл шукати іншу квартиру, якщо ця домовлена на довший період і по нормальній ціні.
Відносно фінансових витрат. Фактично ми оплачуємо проживання, але як зазначалося, він займається реврайтінгом, тому суми які були потрібні на додаткові витрати, заробляв сам.
Звичайно хочеться, щоб син був самостійним, але ми як батьки переживаємо за нього, стараємося підказати шляхи, щоб уникнути неправильних рішень. Хоча неправильними вона задються тільки нам, але не йому.
Взагалі він себе вважає інтровертом.
Та тут одне але.... Чи він такий є, чи себе підстроює до цієї категорії.
психолог онлайн
"Чи варто йому довіряти? Одного разу збрехавши, він зможе знову.." shvv, його поведінка не схожа на обман, це скоріше схоже на те, що не сказавши вам правду, він просто захистив таким чином свій особистий інтерес. Тому що розумів, що ви його не зрозумієте і не підримаєте.
Що з приводу генія. Геній чи не геній не ту не даш відповіді. Але подібна поведінка вашого сина говорить про те, що він знає чого хоче і розуміє як може досягти цього. Попросив у вас рік часу, дуже хотілось би щоб у нього все вийшло! А з вашого боку йому необхідна ваша довіра в його сили і прийняття його вибору.
Якщо вважаєте за потрібним, то можливо доповнити його умови. Він попросив у вас рік. Ви погодились. Можете на це відповісти тим, що він буде змушений піти на звичайну роботу, якщо виявиться, що це був його дитячий каприз.
психолог онлайн
Татьяна Романовна Еськова
і ваше питання можливо сформулювати не "проблеми з сином", а проблема, що ви не можете зрозуміти сина.
він відчуває в собі потенціал і розуміє що той стандарт (діт садок - школа - університет - можливість працювати на когось чи на державу) не для нього. Він розуміє що можливо жити по іншому.
психолог онлайн
Извините, но у меня складывается впечатление, что мы здесь обсуждаем исключительно материально-бытовые проблемы вашей семьи в данной ситуации. Это не совсем по адресу, это психологический сайт.
Что вас больше интересует: аренда за квартиру и материальный быт сына, или его морально-психологическое состояние?
Дополнение от автора
Олександр Васильович..
На тези Людмила Ивановна Кучерук
"...Удивило то, что хочет оставаться на съемной квартире...."
.....і.
Елена Шпундра
"Для меня скорее главным было бы обговорить момент финансовой ответственности. Грубо говоря- ваш сын готов искать себя за свой счет или все-таки рассчитывает на вашу помощь?"
було надано уточнення.
Дякую за відповіді.