Сигарети та психоаналіз
У наш час жінка з цигаркою нікого не дивує, але ще на початку ХХ століття це було недопустимо! В США куріння вважалося вульгарністю і негідною поведінкою для порядної леді.
Проте ситуацію змінив один допитливий чоловік, який в подальшому стане родоначальником маркетингу.
Едвард Бернейс, будучи натхненним роботами свого дядька, зрозумів як продати людям те, що їм насправді не потрібно.👌
На замовлення тютюнової компанії Lucky Strike ( яка не хотіла втрачати 50% потенційних споживачів у спідницях) він не тільки легалізував куріння, але і зробив його популярним серед жінок. В очах панянок того часу сигарета стала символом свободи і проявом протесту проти світу чоловіків.
Все почалося з гучної акції. У 1929 році під час великодніх канікул в Нью-Йорку пройшов марш феміністок, яких найняв Бернейс. Для заходу він привернув відому феміністку Руд Хейл, яка у своєму виступі заявила:
«Жінки! Запаліть свій факел свободи! Боріться ще з одним сексистським табу! »
Знайдіть психолога в Україні або онлайн, ознайомтеся з цінами на послуги психологів, читайте та отримуйте безкоштовні поради психологів.
З того дня сигарета стала символом свободи всіх жінок. Акція викликала справжній фурор.
Як я вже писала, надихнула Бернейса книга дядька, яку він отримав в знак подяки за гаваїські сигари. Дядька звали Зигмунд Фройд.
Тож прийнявши замовлення від тютюнової компанії, Едвард звернувся до відомого нью-йоркського психоаналітика, щоб той прояснив якою є символіка цигарки для жінки і як зробити так, щоб палити стало модно. За немалу суму, Бернейс вияснив, що з точки зору психоаналізу сигарета - це фалічний сомвол. Тож під час куріння жінка символічно володіє пенісом (себто владою). Тому зв'язати паління з ідеєю свободи і фемінізму було геніально❗
Відтоді жінки платили не за цигарки, а за ідею незалежності від чоловічого світу. Вони купували свободу... Власне так працює сучасний ринок. Ми купуємо емоції і їх нам радо продають.
А ви знаєте, чому насправді купуєте ті чи інші речі?
Опубликовано 2020-05-21 в 09:27