Травма
Тато багато раз йшов з сім'ї до інших жінок і повертався назад. Коли його не було вдома зі мною зв'язок не підтримував. З мамою в мене були холодні стосунки, формальні.
Зараз коли чоловік йде до родичів або друзів на кілька годин або днів, потім повертається додому, я щоразу переживаю це як покинутість, як зраду. Розмови про те що мені не подобається і що хотілося б (наприклад щоб дотримувався домовленостей, щоб деякі вихідні був зі мною, чи якщо домовилися разом провести час щоб не міняв плани і не йшов кудись від мене – не допомагають, не розуміє, не дотримується хоч обіцяє). Відчуваю що не маю права претендувати на це – на його час і увагу, на те щоб він хоч раз в місяць залишився повністю з нами на вихідні. Не вірю що це допоможе і що він не буде розчарований, якщо робитиме це заради мене.
Відслідкувала деяку схожість між тим досвідом з дитинства і цим що відбувається зараз у відносинах з чоловіком. Розумію що це не все, може є ще щось щодо цього.
Я будую свої плани, займаюся своїми справами, але оце що чоловік регулярно покидає мене я дуже болісно переживаю. Навіть коли налаштувалася не реагувати. Мене накриває. Сльози, трусить, морозить, клубок в горлі, важко дихати. Відчуття покинутості. Розумом розумію що він не може і не мусить зі мною бути весь час. В робочі дні це не турбує наприклад.
Раніше з цим як я розумію допомагала впоратися зануреність в роботу деякий період, коли працювала і в вихідні, і ночами, але для цього я вже перегоріла і не можу, і здоров'я вже не те. Також допомагало відволікання на інших, але це мені точно не підходить, це інша тема.
Знаю що на це все є психотерапія, і я вже стараюсь більше працювати щоб невдовзі мати змогу оплатити індивідуальні послуги спеціаліста. Чи можна якось допомогти собі самій зараз? Можливо є якісь вправи чи техніки для самостійної роботи щоб трохи заспокоїтися зараз самій? Я п'ю гарячий солодкий чай, загортаюсь в теплу куртку і сиджу на підлозі, стараюсь дихати спокійніше, повільніше, глибше, це трохи допомагає, але все одно мені дуже холодно і відчуття що я можу впасти, і якось хочеться провалитися крізь землю.
П.С. Коли розписала це тут стало трохи краще. Що ще можна зробити щоб витримати до індивідуальної терапії?
Питання від: ; Вік: 28

психолог онлайн
Доброго дня.
Розкажіть будь ласка, а чи є можливість разом з чоловіком відвідувати родичів/друзів? Як пара, а не він самостійно?
Також є велика різниця пішов на декілька годин або ж днів.
"Відчуваю що не маю права претендувати на це – на його час і увагу, на те щоб він хоч раз в місяць залишився повністю з нами на вихідні."- Чому ви так вирішили? Чому не маєте права претендувати на це?
Щодо практичної сторони: так, як ви зазначили є моменти з вашого минулого які тригерять цю історію. Тобто - підсилюють гостроту емоційної реакції, виступають запускним механізмом переживань, страхів, болісних відчуттів- з цим дійсно слід працювати в терапії у супроводі спеціаліста.
Але в мене виникає відчуття, що ви наче бажаєте наприкінці просто спокійно реагувати і приймати таку позицію чоловіка.
І тут незовсім зрозуміла я,навіщо і Чому?
У вас є певні бажання, або ж вам не подобається певні дії партнера, або його дії вас ображають і змушуючи переживати - навіщо це терпіти.
Сенс сімейного життя не терпіти а бути щасливою.
І тут варто дати собі таке право.
Загалом я б рекомендувала ширше подивитися на ситуацію і спитати себе: а на що у шлюбі, у стосунках я маю право?
Якщо важко дійти спільного знаменика можна спробувати сімейну терапію, де психолог допоможе почути і зрозуміти один одного.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 342267 для Ирина Терещенко
Добрий ранок. Дякую за відповідь. Разом іноді ходжу, але постійно не можу. Наприклад коли йдемо до його мами, то я підпадаю під її вплив, несвідомо намагаюсь догодити їй і в результаті зриваюсь на дітей щоб попередити її нападки, потім дуже шкодую. Йти до його мами мені норм кілька раз в рік, а він дуже часто їде до неї, я так не зможу. Коли йдемо до його сестри, то вона починає давати багато порад про які я не прошу, мені дуже неприємно, навіть коли це слушні поради, і потім довго відновлювати свій емоційний стан. В мене проблема з тим, щоб поставити бар'єр в спілкуванні, як можна зі мною, а як ні, і в результаті допускаю, що інші спілкуються зі мною так як мені не приємно.
Його зустрічі з друзями – це розпивання алкоголю в галасливих компаніях. Раніше я на це погоджувалась, але відколи в нас діти йти з ними в такі компанії вважаю безвідповідальним, а залишати
дітей на когось заради того щоб самій піти в таку компанію мені не хочеться. Гостювали в моїх близьких раніше разом, останнім часом я йду до них сама з дітьми, тому що він не хоче, каже що відчуває себе там зайвим.
Думаю що в терапії в першу чергу хотіла б вирішити для себе питання чи бути з чоловіком, чи розлучатися, і якщо бути то як, бо я не вмію себе відстоювати (а так як вмію непрацює і я часто незадоволена, ображена) Самостійно вирішити не вдається, тому що багато внутрішніх протиріч.
Я не впевнена що хочу таку приймати таку позицію чоловіка, але думаю що так болісно сприймаю ситуацію перш за все через себе саму – через свій травматичний досвід і особливості характеру. Я б хотіла розібратися, а як нормально для мене, і що все таки для мене нормально приймати. Бо зараз я впираюсь в те, що я сама винна коли так реагую, а от йому такий спосіб життя норм і він не хоче нічого міняти, а отже розібратися зі своєю проблемою – це мої клопоти, а не його. І є ще деякі причини, чому я не дозволяю собі претендувати на краще в стосунках з ним.
Поки що боюся сімейної терапії, збираюсь почати з індивідуальної. Оскільки сімейну терапію я боюся запропонувати йому. І ще точно не знаю чи хочу бути з ним, тому вважаю несправедливо мучити його сімейною терапією (адже він цього не хоче сам, тобто знову ж потрібно просити щоб він це робив для мене, а якщо в результаті ми розлучимося, то вийде що все було даремно)
психолог онлайн
Зрозуміла вас.
Дякую за таку розгорнуту відповідь.
Так, робота з психологом у цій ситуації дійсно може прояснити для вас багато аспектів, тим паче що запит у вас достатньо сформульований.
Це і ваше особисте відношення до себе (особисті кордони, розуміння власної цінності, робота зі страхами, комфортна комунікація, тощо)
І інших вектор стосунки з чоловіком.
Щодо того чим допомогти собі наразі- якщо вам легше викладати думки - ви можете почати вести щоденник, що б не тримати в середині себе, занотовувати емоції.
Гарний варіант це будь яка форма рефлексії і самоаналізу.
Чого я хочу, про що я мрію, що я відчуваю, що мене хвилє.
Якщо говоримо про конкретну ситуацію - які зараз почуття мої задіті, які емоції я зараз відчуваю.
Важливо не ігнорувати власні почуття, говорит з собою, аналізувати їх і тоді більше буде розуміння ситуації, робота з емоціями дуже потрібна..
Якщо це гостра реакція, слушним буде використовувати техніки самодопомоги- дихання по квадрату як варіант, вправа "крила метелика". Медитації теж можуть бути корисними.
Потурбуйтеся про себе, щиро бажаю знайти свого спеціаліста і дати собі можливість бути щасливою!
психолог онлайн
Добрий день!Ви помітили,що Вам стало легше,коли написали про ситуацію.Ви зрозуміло і докладно виклали усе гарною мовою. Часто писання у різному стилі-чи то щоденник,чи написання казки(метафоричне описання того,що турбує),вірші,історії то що -хороший спосіб переживання емоцій будь де і у будь-який час.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 342270 для Ирина Терещенко
Дякую що відгукнулися і за теплі побажання 🤍
Вже нотую собі питання для щоденника🥰🖋️ і шукатиму інструкції для цих вправ, якось чула про них але не зовсім зрозуміла як робити, буду знову пробувати.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 342271 для Голубєва Тетяна
Дякую 🤍 Я раніше писала вірші, і навіть наважувалась викладати їх на публіку. Допомагало і
підтримувало і саме написання, і величезний відгук аудиторії. Але з початком війни поступово закинула, якось мені занадто сильно боліло що я як митець нічого не змогла зробити для України, щоб вберегти від війни і страшних втрат, а значить то були пусті літери
психолог онлайн
Поділюся власним досвідом-можливо буде цікаво.Я пишу щоденники все життя.У мене інструкція одна-коли думки,емоції хочуть на зовні середини,я зупиняюся,прислухаюся і пишу те,що л'ється.
Якщо Ви писали вірші,то Ви маєте власну інструкцію.
Відредаговано автором 14-05-2023 09:31:17
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 342274 для Голубєва Тетяна
До речі, дякую Вам, що доторкнулися до цієї теми. Бо я останнім часом ніби забула, що колись писала вірші, ніби цього ніколи не було, ніби закрила для себе цю можливість. Але вона теж є. Дякую.
психолог онлайн
Доброго ранку!
цитата:
Що ще можна зробити щоб витримати до індивідуальної терапії?
Пробачте мені, але ніяк не можу примусити пальці набрати слово БІЛЬ, звертаючись до Вас. Тому перше побажання - спробуйте роз'єднати себе від цього, вельми навантаженого стражданням ніку на сайті.
По-друге, згадайте усі моменті, випадки і навіть епізоди, коли Ви були сміливою, сильною, коли Вам вдавалось досягти свого і відстояти своє. Як в дитинстві, так і в подальшому житті до нинішнього дня. Спробуйте зануритись у ті відчуття, запам'ятати їх, залишити в собі, в тілі, в думках. І запишіть їх на листочок. Зазирайте туди при нагоді. Нехай написане воскрешає Вашу віру в себе і дає наснагу для змін на краще.
По-третє, поміркуйте над питанням - чому чоловік робить і вчиняє так, як ХОЧЕ він, а Ви мусите з цим погоджуватись, відмовляючи собі у праві жити за власними бажаннями і переконаннями???
цитата:
Погоджуюсь цілком з Вашим баченням формування сценарію на стосунки. Хороша новина полягає в тому, що сценарії можуть бути змінені(!) Так, це про терапію і співпрацю с психологом, яка відбудеться згодом. Ключовий момент, як мені здається, буде полягати в тому, аби пропрацювати уже ставший автоматично діючим механізм залежності від емоцій покинутості і страждання! Його підживлюють страхи залишитись сам на сам з викликами долі, понівечене почуття самоцінності і не розвинене почуття упевненості в собі. Обов'язково вірте, відродження можливе(!)
Пропоную Вам відео. Воно додасть розуміння деяких аспектів ситуації.
УВЕРЕННОСТЬ В СЕБЕ. КАК ЕЕ ПОВЫСИТЬ
https://upsihologa.com.ua/audio-video-461
ЗДОРОВЫЕ ОТНОШЕНИЯ. КАК ПОСТРОИТЬ?
https://upsihologa.com.ua/audio-video-558
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 342276 для Владимир Анатольевич
Добрий ранок)
Хочу відповісти на по-третє, і як на мене ключове:
Тому що мені це більше потрібно – його підтримка, допомога, участь, а ще – мені потрібно зберегти в цій ситуації своє біле пальто чистеньким (ну я ж не засранка якась, щоб думати тільки про себе і вчиняти лише як мені хочеться)
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 342276 для Владимир Анатольевич
До речі, я вже переглядала Ваші відео) перегляну ще раз
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 342276 для Владимир Анатольевич
І тут Ви праві щодо покинутості, страждання, самотності – своєрідний мазохістичний кайф від занурення в ці емоції я отримую. Але це не те життя, якого б я хотіла
психолог онлайн
цитата:
А чи отримуєте увагу до себе, розуміння і людське ставлення до ваши почуттів, а також допомгу, підтримку?..
Щодо чистенького пальта. Я не махровий егоїзм мав на увазі і тим більше не спонукав Вас його сповідувати. Власне, йдеться про святе ПРАВО людини жити за власним бажанням і не робите те, чого не хочеш. Про повагу до себе замість жертовності собою. Бо за нею легко вбачається очікування НАГОРОДИ і вгамування страху залишитись самотнім.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 342284 для Владимир Анатольевич
Отримую періодично. У різновидах егоїзму не розбираюся, то я сказала про один зі своїх мотивів перетерпіти неприємне - щоб не бути в ситуації "поганою" яка думає лише про себе і не рахується з почуттями інших.
А от жити за власним бажанням – то я точно не знаю чого хочу
психолог онлайн
Доброго вечора Вік!
Так, у Вас дитяча травма, яка проявляється в стосунках з чоловіком, але...
Насправді, як на мене, причина у надзвичайно великій схильності до "злипання" з близькими людьми. І це іде, швидше за все, як родова програма... Адже, те що батько туди сюди бігав і мама мовчки його приймала знову, може говорити про схильність її до сильної психо-емоційної залежності...
Ми надміру прив'язуємося до людей тоді, коли вбачаємо весь сенс життя саме в них. Тому навіть думка про те, що вони кудись можуть подітися, викликає паніку. А це ще й питання неправильно сформованого світогляду. Коли жінка самодостатня ( не плутати з самостійною), коли є внутрішня опора та стрижень, тоді чоловіки не будуть бігати до інших жінок, бо і своя дружина буде цікавою...
Ви пишете, що намагаєтеся заробити на терапію... Але існує поняття простої домовленості, що вирішується конкретно у переписці. Тоді як відкладаючи вирішення питання, лише можна проблему поглибити...
Відредаговано автором 14-05-2023 20:09:14
психолог онлайн
Надія Іванівна Шулюк
цитата:
я сказала про один зі своїх мотивів перетерпіти неприємне
Начебто виправдовуєте своє терпіння неприємного легітимним мотивом - не бути егоїсткою. Та річ же не в тім. Йдеться про виважені кроки для подолання існуючої проблеми - миритися з неприємним і небажаним(!) І це не про егоїзм, як, напевно, здогадуєтесь. Це знову ж таки про право БУТИ собою.
цитата:
Як же так вийшло? Про "терпіти" ви добре знаєте і, здається, навіть досить непогано навчені. А от про свої бажання - тут повна невідомість. Що скажете щодо прикладу батьківської сім'ї? Окремо матері? Вони жили за своїми бажаннями, чи здебільшого мирились із склавшимся порядком речей?
А вашими бажаннями хтось цікавився в дитинстві? Може, прислухався до вас?
До речі, взнати відповідь, чого ви хочете не так вже й складно. Тим більше нікуди бігти непотрібно - взяли і запитали себе, а чого я насправді хочу?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 342358 для Владимир Анатольевич
Ось так і вийшло. В батьківській сім'ї не було місця для слідування бажанням, була одна мета – вижити. Конкретно в моєму дитинстві не буду вдаватися в деталі, але на більше ніж вижити не було можливості претендувати через багацько складних обставин. Тож було багато "треба" і "не можна", і було не до "хочу".
Думаю якби я сама собі могла чітко сказати чого я хочу, я б не потребувала допомоги) Але є що є. Спитати себе щоб що? Це як спитати дитину чи хоче вона морозиво, чи цукерку, а в результаті не дати нічого. Тож навичку прислухатися до своїх бажань доцільно розвивати поруч з розвитком навичок для їх реалізації. Потрібна допомога, я це вже розумію).
психолог онлайн
Доброго дня!
цитата:
Травма
цитата:
Чи можна якось допомогти собі самій зараз? Можливо є якісь вправи чи техніки для самостійної роботи щоб трохи заспокоїтися зараз самій?
Ви бажаєте отримати
цитата:
якісь вправи чи техніки
щоб самостійно попрацювати з цією травмою?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 342435 для Светлана Владимировна
Добри
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 342435 для Светлана Владимировна
Добрий день. Наскільки мені відомо самостійно пропрацювати травму не можливо і для цього потрібна індивідуальна робота з психотерапевтом, яку я планую розпочати після вирішення деяких фінансових питань. До того часу ще кілька разів може виникнути ситуація, на яку я гостро емоційно реагую. Я хочу отримати якісь вправи чи техніки які впродовж цього часу підтримають мій емоційний стан і допоможуть спокійніше прожити такі стресові ситуації щоб так болісно не реагувати
(Сподіваюсь в процесі психотерапії надалі я зможу краще розібратися в причинах таких реакцій, ніж я сама розумію, та зможу вирішити як трансформувати чи розірвати стосунки щоб це змінилося)
психолог онлайн
Ви бажаєте отримати
цитата:
вправи чи техніки
які допоможуть вам спокійно реагувати на
цитата:
стресові ситуації
?
Вам підійде література (книги та підручники) з цієї тематики? Чи вас цікавить щось інше?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 342439 для Светлана Владимировна
Так. Підійде література, відео, назви технік і вправ, ефективних в таких ситуаціях або короткі інструкції.
психолог онлайн
цитата:
Спитати себе щоб що?
Спитати не формально, бо якщо формально - то, дійсно, у відповідь буде ТИША. Спитати, як ви самі можете спитати, прислухаючись до себе. Не так, як могли б спитати ваші батьки.
До речі, про батьків і дитинство. Мені здалося, що ви занадто спрощуєте і редуцируєте аспект бажань, зводячи його до бажань у матеріальній площині. А тема бажань набагото глибша і різноматніша - там і про почуття, і про враження, і про спокій, і про обійми, і про поцілунки, і про право розпорядитись собою... наприклад, чим займатись? де і з ким дитині гуляти, о котрій годині повератись додому і таке інше?
цитата:
Це як спитати дитину чи хоче вона морозиво, чи цукерку, а в результаті не дати нічого. Тож навичку прислухатися до своїх бажань доцільно розвивати поруч з розвитком навичок для їх реалізації.
Я з вами погоджуюсь, але розвиток другого напряму неможливий без відкриття для себе першого.
цитата:
Я хочу отримати якісь вправи чи техніки які впродовж цього часу підтримають мій емоційний стан і допоможуть спокійніше прожити такі стресові ситуації щоб так болісно не реагувати
Я особисто побачив в темі чимало корисних порад, вправ і технік (і сам до них доклався). Ви хоч одну з них почали практикувати?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 342445 для Владимир Анатольевич
Я зробила для себе нотатки, складаю чек-ліст, що можу робити наступного разу, коли ситуація повториться. Буде кілька варіантів на вибір.
Ви маєте на увазі що потрібно перечислені вправи і техніки практикувати щодня? Бо саме зараз я почуваюсь +- нормально і в мене є сили займатися нагальними справами, ця хвиля накриває саме в таких обставинах, які я описала (коли чоловік мене "покидає"). Мене цікавлять способи ефективної самодопомоги саме в такі критичні стресові моменти, коли того що я знаю і вмію не вистачало, щоб впоратися.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 342445 для Владимир Анатольевич
Я навела щодо бажань простенький матеріальний приклад, щоб пояснити зрозуміло. Хоча можливо це стратегія спростити бажання, зро
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 342445 для Владимир Анатольевич
Хоча можливо це моя стратегія: спростити бажання, звести до конкретних простих речей, до того, що втілити не можливо зараз, щоб навіть не намагатися і уникнути розчарування
психолог онлайн
цитата:
Прикро, але ви живете в очікуванні
цитата:
(коли чоловік вас "покине"
І тим самим тільки закріплюєте цей механізм існування в страху. Наведені вправи, навпаки, орієнтують вашу свідомість змінювати спосіб функціонування - додавати собі впевненості, відроджувати самоповагу, проживати емоції і почуття, а не заганяти їх вглиб себе.
цитата:
Ви маєте на увазі що потрібно перечислені вправи і техніки практикувати щодня?
Пробуйте, практикуйте і помічайте, що дає вам розраду і приносить користь. Згодом винайдете свій унікальний підхід.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 342456 для Владимир Анатольевич
Дякую, спробую з чогось почати зараз.
Хочеться сказати, Ваша залученість і щирий інтерес спонукають бути відвертою. Хочеться зізнатися хоча б для себе, я задала питання не для того щоб отримати інформацію. Я ж могла б загуглити 1000 вправ на саморегуляцію і зробити їх, але написала сюди. Бо швидше за все хотіла б підтримки, розуміння, підбадьорення. Образно кажучи, щоб мене потримали за руку і сказали що я справлюсь, навіть якщо вже зараз не можу зробити щось більше. І вибрала для цього саме сайт психологів, а не наприклад блог в соцмережах чи спілкування зі своїми знайомими, розраховуючи на делікатність і тактовність, адже відповідаючи на моє ниття психологи дотримуються рамок професійної етики, а отже не можуть мене просто облити брудом як звичайні люди. Почуваю себе "поганою", пишучи це. Але трішки сміливою і чесною.
психолог онлайн
цитата:
Але трішки сміливою і чесною.
Вітаю вас із цим усвідомленням і відчуттям. Так тримати))
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 342464 для Владимир Анатольевич
🤗
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
Здрастуйте. Питання для роздумів. Любов до себе: що мені подобається? Чого я хочу? Що я люблю? До чого прагну? Що я хочу робити? Що я можу зробити сьогодні для себе?
Випишіть відповіді, спробуйте зробити хоча б декілька пунктів сьогодні, і так кожен день.
Це можуть бути невеликі дрібнички, наприклад: щось намалювати, щось зробити (піти в парк, нарвати бузку, понюхати квітку, випити чашку кави в кав'ярні, купити собі прикрасу для волосся), будь які спонтанні дрібні бажання, почніть їх задовольняти.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 342519 для Надія Іванівна
Дякую за запитання і поради. Я спробую це робити, і вже дещо почала🤗
психолог онлайн
Дякую за зворотній зв'язок, рада що для вас було написане корисним.