Стосунки із свекрухою
Ми із свекрухою сусіди вона часто буває в нас, дивиться за дітьми поки ми з чоловіком на роботі. В неї такий характер, що вона любе керувати та контролювати, суєтлива, мене це дратує. Наприклад, я пішла в магазин, чоловіка залишила з дітьми, вона у вікно побачила що я пішла, і біжить до дітей, бо мабуть думає що її син не справиться. Або коли до нас приходять гості, біжить привітатись. Вона хоче допомогти і бути ввічливою, але це нав'язлива допомога, про яку ми не просимо . Я не можу їй висказатись, бо переживаю щоб вона не обідилась. Вона не розуміє, що якщо треба буде порада ми запитаємо, а якщо щось робимо не так, то це наші справи, ми ж не маленькі діти. Як до неї це донести?
Питання від: ; Вік: 33

психолог онлайн
Доброго ранку, Іnna!
цитата:
Як до неї це донести?
Ваша ситуація зрозуміла, свекруха намагається втручатись у Ваше життя без запрошення. Тобто порушує Ваші сімейні межі. І начебто достатньо вислухати пораду психолога, скористатись нею - і все вирішиться одразу.
Мушу сказати, що так це не працює. І ось чому. Ви живете разом з чоловіком. Правильно? А чи є між вами порозуміння стосовно поведінки його мами? Чи так само як Ви сприймає ситуацію чоловік
цитата:
Вона хоче допомогти і бути ввічливою, але це нав'язлива допомога, про яку ми не просимо .
Ви на цю тему між собою розмовляли? Якщо так, то до чого, зрештою, дійшли?
Інший важливий аспект.
цитата:
Я не можу їй висказатись, бо переживаю щоб вона не обідилась.
Тобто Ваші переживання заважають Вам самій знайти прийнятний варіант розмови і висловлення прохання. А якби психологів взагалі не існувало в світі, то як би виходили з положення?
Йдемо далі. Ймовірно, що за Вашими переживаннями ховається страх відчути себе поганою і жорстокою або невдячною невісткою. Ось це насправді заважає Вам бути собою і цивілізовано позначити у стосунках особистісні межі. Боїтесь образити. І водночас терпите те, що не подобається. Отже, спочатку варто розібратись, що Вам заважає упевнитись в праві діяти як вважаєте за потрібне Ви? А спосіб донести своє бачення і прохання, то вже річ похідна.
Відредаговано автором 01-04-2023 10:48:25
психолог онлайн
Доброго дня, Inna!
цитата:
Як до неї це донести?
Перш за все, варто зрозуміти, що свекруха може мати добрі наміри, але її допомога та контроль можуть бути непотрібними для вас з чоловіком, та заважати вам.
Якщо ви хочете донести свою думку до свекрухи, то спробуйте знайти спокійний момент та пояснити їй, що ви цінуєте її допомогу та підтримку, але вам потрібен простір для самостійного прийняття рішень та вашого життя.
Спробуйте пояснити, що ви та ваш чоловік хочете розвиватися та вирішувати проблеми самостійно, але якщо вам буде потрібна допомога, то ви звернетесь до неї.
Також можна запропонувати свекрусі зайнятися іншими справами, які їй подобаються, щоб вона не мала багато часу для втручання у ваше життя.
Важливо пам'ятати, що ви маєте право на самостійність та незалежність у вирішенні своїх проблем та життєвих ситуацій.
Якщо ж ви не зможете самостійно впоратися зі свекрухою, можу запропонувати вам індивідуальну консультацію з вашого питання. Я працюю з такими запитами та зможу вам допомогти.
Бажаю успіху!
психолог онлайн
Доброго дня.
"Вона не розуміє, що якщо треба буде порада ми запитаємо"
- як гадаєте, що необхідно для того щоб вона це зрозуміла?
1. Сказати про це. Делікатно, без претензій але впевнено і серьёзно.
Тут на заваді стоять ваші страхи образити, а точніше бути поганою.
Почуття провини якого ви боїтеся і яке вірогідно притаманне вам по життю зараз стає на заваді такій розмові.
2. Консолідована позиція з чоловіком. Чому він не говорить про це? Або він іншої думки?
3. Ваші особисті правила та кордони.
Що можно, коли можна, а що ні.
Це ваше життя значить і правила мають бути ваші.
Проте знову- тут важливу роль відіграє позиція чоловіка.
Було б добре щоб цв правила були спільні.
Скажу також щє, - повірте більшість людей роблять щось бо знають що це можна, або це як то кажуть "пройде".
От коли ваша свекруха зрозуміє що допустимо, а що ні- тоді ситуація зміниться..
Для цього варто попрацювати на впевненістю у собі, бажанням "бути хорошою для всіх", почуттям гіпервідповідальності за почуття інших і найголовніше!: цінністю ваших почуттів!
психолог онлайн
Добрий день.
цитата:
Як до неї це донести?
Сказати їй про це.
Цікаво, Що думає чоловік про цю ситуацію?
психолог онлайн
Доброго дня! Скажіть, а які у вас стосунки з власною мамою?
Доповнення від автора
Стосунки із мамою довірливі, вона не нав'язується, завжди допомагає як треба, ми можемо відкрито поговорити.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 338141 для Віталія Юріївна Мельник
Чоловік не звертає уваги на неї, але говорив що йому теж не подобається її поведінка. Вона його мати, тому він може їй говорити все, що думає
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 338233 для Людмила Олександрівна Павлова
психолог онлайн
Якщо у вас справді гарні стосунки з мамою, то вийде і з свекрухою.
По-перше, вам треба все обговорити з чоловіком. Цілком можливо, що всі моменти, пов'язані з допомогою мами, йому, навпаки, подобаються. Вам потрібно спільно домовитись, що підходить для вашої сім'ї, а що ні.
По-друге, вам варто спробувати тактовно поговорити з свекрухою.
цитата:
бо мабуть думає що її син не справиться
- це ваше припущення. Цілком можливо, що мотивація у неї зовсім інша. Наприклад, зустріла гостей, бо дуже чекала когось з них і рада була побачити. Або допомагаю, бо страшно стати вам непотрібною. Варіантів може бути безліч. Спробуйте сказати, про свої почуття і дослухатись до того, що відчуває вона.Є великий шанс порозумітись, якщо люди хочуть почути один одного.
Якщо у вас з чоловіком буде спільний погляд на допомогу, а ваші прпущення виявляться вірними, то спробуйте сказати, що вона для вас рідна людина, але ви все ж маєте свою сім'ю, і попросіть допомагати в тій формі, яку ви спвльно з чоловіком будете вважати найбільш прийнятною.