Безвідповідальний підліток.
В мене є подруга, в якої є двоюрідна сестра, дівчина- підліток, навчається у 9 класі. Так вийшло, що родина з ненайкращих, не зразкова для доньки. Батько непостійний фактор, мама може багато пити, курити. Але начебто мала на неї вплив, хоча б маленький, це скоріше не теплі стосунки, а контроль над донькою.Так склалося, що мама знаходиться далеко від доньки і займається вихованням дистанційно по телефону, у межах можливого, а донька, що раніше теж була з нею, приїхала до іншого міста через обставини в країні і живе зі старшою сестрою. По характеру ця дівчина активна, комунікабельна, любить спілкуватися, спілкується з друзями, але при цьому дуже не відповідальна, не розуміє наслідків власних дій, вперта, суперечлива, дратівлива, ігнорує прохання, занадто емоційно реагує на спробу допомогти. Начебто типові риси підлітка.Поряд з тим вона відчуває себе звільненою від контролю мами і розпочала вести себе негативно. Не відвідує дистанційні уроки, на прохання реагує агресивно, розпочала курити, коли треба займатися будь-якою відповідальною справою, то відлинює і давить на жалощі або просто нічого не робить. Постійно бреше, зміни настрою. Її сестра зараз є за неї відповідальною, бо є найближчою, найстаршою, але нічого не може зробити, бо дівчина не слухає, робить все на зло, або з-під палки. При спробі поговорити, змінює тему не слухає, розмову з мамою уникає. При цьому шкодить собі палить, не вчиться, їсть шкідливе, вночі розважається, а в день спить. Звісно через брак сну агресивна, сонлива. Поряд сестра і гарний приклад, хоча через її роботу сестри рідко бачаться, а коли бачаться, то ці розмови теплими не назвеш. Постійне непорозуміння, суперечки. Як краще допомогти сестрам порозумітися, адже це відображається на їх психічному стані.
Питання від: ; Вік: 25

психолог онлайн
цитата:
Її сестра зараз є за неї відповідальною
У этой девочки-подростка есть родители, которые и должны нести за нее ответственность.
И Ваша подруга не может и не имеет права выполнять функции матери и отца.
цитата:
Як краще допомогти сестрам порозумітися, адже це відображається на їх психічному стані
Ваша подруга выполняет роль спасателя-преследователя, а ее сестре достается роль жертвы, в которой она не может долго пребывать и поэтому сопротивляется таким своим поведением, которое Вы описываете.
К сожалению, до тех пор пока подруга не выйдет из этой своей роли,
цитата:
порозумітися
у сестер не получится.
И судя по тому, что за помощью обращаетесь Вы, а не она, то Вашу подругу все устраивает.
Иначе она бы сама написала на форуме.
психолог онлайн
цитата:
В чому ваш інтерес в цій історії, як це про вас, не зовсім розумію. Для чого вирішувати те, про що вас не просили?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 336344 для Віталія Юріївна Мельник
Справа в тому, що просили. Моя подруга постійно звертається до мене за допомогою. Я за фахом педагог, але на підлітках не спеціалізуюсь. А подруга просто не знає, що робити, адже живе з нею під одним фахом, тому постійно. В мене багато близьких підлітків, тому вона просить поради, а я не можу нічого порадити. Тим паче, я постійно буваю у них в домі, а тому і самій важко перебувати між двома сестрами, які рідко ладнають. Через в моєї подруги з'являється апатія.
психолог онлайн
Ви, напевне, як педагог, знаєте, що таке "іспорчений телефон"? Ви питаєте пораду у психологів за сестру подруги). На яку відповідь ви очікуєте?
Якщо це проблема вашої подруги, нехай вона вибере психолога і працює із спеціалістом. Вам для чого робити те, що ви робите?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 336339 для Светлана Владимировна Киселевская
Ну батько участі в вихованні не приймає, мати знаходиться в окупації, зв'язок з нею рідкий. Да і ці рідкі телефонні розмови ігноруються. Дівчина просто не бере трубки і тоді мама надзвонює старшій сестрі та прохає, щоб вона щось зробила і якось їй допомагала. Да і є в матері проблеми з алкоголем. Якщо старша сестра зовсім перестане слідкувати за сестрою, то дівчина залишається одна в чужому місті, окрім старшої сестри їй більше немає до кого звернутися до миттєвої допомоги. Да і справа в тому, що подруга не грає роль рятувальниці. Вона взагалі намагається її не чіпати і не навантажувати. Буває, що вони тижнями не бачаться через роботу подруги. Подруга повертається додому об одинадцятій годині вечора. Єдина може попросити купити хліба, бо сама не встигне це зробити, на що чує відмову " я зайнята, я гуляю з подругою, мені не подорозі". Зранку один раз за весь час розбудила їх на уроки, то вислухала притензії. Попросила хоча б менше курити у відповідь агресія. Подруга вже не чипає її, підліток живе як хоче, та краще не стає. Пишу я, тому що вона через роботу вільного часу не має, вона хірург і постійно на роботі, з 7 ранку на роботі і до пізднього вечора. Коли повертається додому вислуховує претензії від матері, що вона не відповідальна за сестру. Подруга часто говорить, що вона для сестри як грошовий поштомат і прислуга. Дай гроші, прибери за мною в квартирі, нагодуй, живе в моїй квартирі, але і слова не маю їй сказати і попрохати купити хліба раз на тиждень.
психолог онлайн
цитата:
тому вона просить поради, а я не можу нічого порадити
У Вас может быть только один совет - или подруга отправляет свою сестру обратно к ее родителям или же сама идет в индивидуальную психотерапию и прорабатывает свое состояние и отношения с сестрой.
Других вариантов не существует.
И если Вы будете спасать свою подругу, то рискуете испортить свои отношения с ней.
Потому что на Ваше спасательство она когда-нибудь ответит агрессией-преследованием.
Почитайте про треугольник Карпмана.
Вы втроем находитесь в нем.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 336352 для Віталія Юріївна Мельник
Я просто хочу знати як поводити себе з таким підлітком. Я буваю часто в них у гостях і не знаю як себе поводити. Чию сторону приймати при сварках. Підліток вимагає моєї підтримки, але я розумію, що вона неправа. Якщо я зберігаю нейтралітет, то стаю поганою і ворогом для обох сестер.
Да і подруга з 7 ранку і до 23 години вечора працює в лікарні хірургом, додому приходить лише спати, але наштовхуються на непорозуміння. Я часто приходжу до подруги погодувати її сестру та бачу егоїстку дівчинку, що навіть посуд помити не може, а сестру, що все для неї робить просто змушує ночувати на роботі, щоб зайвий раз не бачити і не чути музику і гучні ігри на всю квартиру. Коли в неї звільниться час я пораджу їй звернутися до психолога, але це буде нажаль ще дуже не скоро. Дякую.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 336355 для Светлана Владимировна Киселевская
Дякую за пораду. Обов'язково так і зроблю.
психолог онлайн
цитата:
подруга не грає роль рятувальниці
Ваша подруга как раз и застряла в роли спасателя.
Потому что
цитата:
вона для сестри як грошовий поштомат і прислуга
!
цитата:
Підліток вимагає моєї підтримки, але я розумію, що вона неправа. Якщо я зберігаю нейтралітет, то стаю поганою і ворогом для обох сестер.
Да, потому что Вас втягивают в игру "Преследователь. Спасатель. Жертва"
цитата:
і не знаю як себе поводити
Вам надо не быть Спасателем, Преследователем и Жертвой.
психолог онлайн
Доброгоранку, Марі!
цитата:
Як краще допомогти сестрам порозумітися, адже це відображається на їх психічному стані.
По-перше, Вам потрібно усвідомити свої власні обмеження в цьому питанні. Тобто, зрозуміти, що Ви можете, а що не можете.
Ви не можете на себе брати роль посередника, рятувальника або ще якусь. Найкраща роль - це роль ДОРОСЛОЇ особистості, яка не втручається не в свої справи, допомагає, коли просять. І ставиться до ситуації реалістично.
По-друге, порадьте подрузі звернутись до психолога індивідуально. Насправді їй потрібно теж зайняти роль дорослої, бо це дає право і змогу встановлювати правила у власному домі.
І ці правила молодша ДВОЮРІДНА сестра або дотримується, або повертається до мами чи тата. Цій дівчинці саме зараз вкрай потрібні, окрім уваги і любові, розумні обмеження і тверда воля старших дотримуватись правил.
Відредаговано автором 08-03-2023 09:53:31
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 336380 для Владимир Анатольевич Тарасенко
Дякую! Дуже слушна порада, це буде оптимальний і найбільше правильний варіант. Просто сподівалась, що можу зробити хоча б дрібничку, щоб допомогти, але вірно, краще психолога і їх самих їм ніхто не взмозі допомогти.