Підліток
Добрий день. Сину 15 років. Проблема в тому, що дуже часто миє руки, шкіра на руках вже в жахливому стані, не встигає оновлюватися. На прохання так не робити каже, що не може не мити, має в цьому потребу. Бесіди не допомагають. З чим це може бути зв’язано і як йому допомогти вийти з цього стану постійної потреби мити руки?
Питання від: ; Вік: 40

психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
Наталия Горская
Тетяна Олександрівна Бородавко
Владимир Анатольевич Тарасенко
Ольга Владимировна Головченко
Доброго дня!
цитата:
З чим це може бути зв’язано і як йому допомогти вийти з цього стану постійної потреби мити руки?
Очевидно, що у нього високий рівень тривоги та часте миття допомагає її знизити.
Необхідно отримати консультацію клінічного психолога, а краще психіатра. Часте миття рук може бути симптомом ОКР, але остаточно скаже фахівець. В у листуванні тут на сайті, це зробити неможливо.
психолог онлайн
Наталия Павловна Венглинская
Добрий день. Зверніться до психіатру на предмет ОКР.
А пам'ятаєте з чого почалася така поведінка сина?
психолог онлайн
Оксана Юрьевна Селезнева
цитата:
С помощью таких действий Ваш сын справляется с тревогой.
И вероятнее всего у него есть обсессивно-компульсивное расстройство, которое будет требовать медикаментозного лечения.
Поэтому Вам надо показать сына психиатру.
Дополнительно будет показана индивидуальная работа с психологом. Психотерапия позволит устранить причины происходящего, чтобы после отмены приема препаратов симптомы не вернулись к Вашему сыну.
Вам также надо будет проработать с психологом свою тревожность (обычно, у тревожной мамы тревожные дети) и поменять свое поведение в отношении сына, чтобы не подкреплять его состояние.
психолог онлайн
ДОброго часу доби!
цитата:
як йому допомогти вийти з цього стану постійної потреби мити руки?
Вочевидь Ваш син потребує профессійної допомоги і скоріш за все двох фахівців: психіатра та психотерапевта. Як вже зазначили коллеги, скорішщ за все у сіни високий рівень тривоги (інфекції, мікробів, вірусу, хвороби, бруду...) який він вгамовує з допомогою ритуала миття рук.
Як давно він це робить? Може з ним або в родині щось сталося перед цим?
Як він сам пояснює мету миття - що він цим намагається досягти, що отримує коли миє руки?
Доповнення від автора
Більш інтенсивне миття почала спостерігати десь після ковідного карантину, на питання чому ти миєш руки, відповідає : мені треба, пояснити щось більш конкретне не може. За останні пів року спілкуватися зі мною намагається все менше, хоча я пробую до нього достукатися, і прошу поговорити, але він уникає розмов.
психолог онлайн
Ирина Григорьевна Инститорова
Наталия Горская
Владимир Анатольевич Тарасенко
цитата:
За останні пів року спілкуватися зі мною намагається все менше, хоча я пробую до нього достукатися, і прошу поговорити, але він уникає розмов.
Тому і треа стороння людина, краще за все - фахівець. Є щось, чим він не може поділитися з Вами. Це нормально, кожна людина має право на особисте життя, на щось дуже-дуже своє. Обговорювати це з сторонньою людиною - це одне. А от ділитися з родичами - це геть інше. Зараз важливо зясувати причину появи ритуалу та якими страхами\страхом або соромом цей ритуало підтримується. Тож рекомендую вибрати фахівця та запропонувати синові поспілкуватися з ним.
Краще вибирати або кліничного психолога або хто працює по протоколам КПТ, або травмотерапевта. Всі три направлення мають клінично доказові методи роботи з подібними розладами.
психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
цитата:
я пробую до нього достукатися, і прошу поговорити, але він уникає розмов.
Вы понимаете, что Ваш сын болен?
И причиной его состояния, является Ваше (и Вашего мужа, если он есть) поведение.
Если у Вас болит зуб, Вы пытаетесь вылечить его разговорами или все же идете к врачу?
психолог онлайн
Наталия Горская
Владимир Анатольевич Тарасенко
Ирина Григорьевна Инститорова
Доброго!
Це компульсії (нав'язливості) - прояв ОКР (обсесивно-компульсивного розладу). Потрібна допомога як психіатра (медикаменти), так і психолога (психотерапія).
цитата:
на питання чому ти миєш руки, відповідає : мені треба, пояснити щось більш конкретне не може. За останні пів року спілкуватися зі мною намагається все менше, хоча я пробую до нього достукатися, і прошу поговорити, але він уникає розмов.
Тому і уникає, що основна і головна причина стану - батьки і їх психологічно шкідливий вплив на дитину. А ображати Вас він не хоче. Миє руки, щоб позбутись інфекцій, а насправді, щоб позбутись Вашого надто емоційного та тиснучого впливу на нього. Це підсвідома реакція, яку він і сам скоріш за все не розуміє.
Тому бажано не набридати з розмовами, бо зробите хлопцю ще гірше. Сподіваюсь, що Ви мене зрозуміли.
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
Ирина Григорьевна Инститорова
Павел Леонидович Басанский
Підвищена тривожність може і не усвідомлюватись вашим сином.
Випадково, або ж не випадково, але саме ритуал миття рук виявився для сина таким, що знижує цю тривожність.
Знову ж таки, він може і сам не розуміти що з ним.
Почитати про ОКР можна в інтернеті, є багато інформації.
Візит до психіатра важливий, і не треба цього лякатись, бо є приватні фахівці, які не пов'язані з фіксуванням звернень в загальну медичну систему.
Але хлопцю потрібна допомога.
З вашого боку важливо знайти ті моменти, в яких ви, як батьки, "перетискаєте " його, як підлітка, не чуєте його, примушуючи робити те, що він не хотів би, або нагнітаючи там, де не треба (щось на кшталт "не будеш вчитися, не поступиш до університету, твоє життя закінчене ", або щось інше, що на думку батьків "мотивує").
Він , на скільки можна припустити, не чинить особливого спротиву, а от його тіло демонструє, що проблема є.
Вам важливо перебудувати стосунки з сином, бо вони вже такі, що він не звертається до Вас за допомогою, хоча йому погано.
Тому я б порадила одночасно з тим, як син буде працювати зі спеціалістом, звернутись до психолога і Вам, або разом з батьком , або самостійно.
Бо до такого його стану призвело декілька складових, і стосунки з ним - можливо найважливіша.
психолог онлайн
Павел Леонидович Басанский
цитата:
Серед фахівців давно розповсюджена думка, ніби за кожним симптомом (нав'язливе миття рук сина - як у Вашому випадку) стоїть хтось із значимих людей. Тобто мова йде про стосунки, які критично не задовольняють носія симптому. Його емоції пригнічуються, інтереси не враховуються, щирої розмови не відбувається... І тому симптом як сигнал, з одного боку, символізує незадовільні стосунки, а з іношого - посилає сигнал, мовляв, зверни увагу, що ти зі мною робиш.
Тому пропоную - спробуйте приміряти описану модель на те, що відбувається з сином.
психолог онлайн
Добрый вечер!
Вы пишите, что Ваш сын сам не справляется и ему нужна помощь специалиста. Желательно Вам проконсультироваться с врачом психиатром, чтобы он мог поставить диагноз, потому что психологи их не ставят. В этом навязчивом состоянии, мытье рук, Ваш сын пытается справиться с каким-то тревожным или агрессивным состоянием. На рациональном уровне он не сможет это исправить и здесь нужна терапия, чтобы разобраться с причинами.