Як подолати емоційне вигоряння?
Знаходжуся вдома з дитиною 24/7, дитина часто хворіє і постійно з ускладненнями, тому садок відвідує рідко і зовсім не хоче туди йти, постійно істерики. Сидимо вдома, ні з ким не спілкуємося, нікуди не ходимо, окрім хатніх клопотів в мене більше нема занять, чим би не намагалася займатися - набридає, не виходить, не вистачає сил щоб довести почату справу до кінця. До декрету майже нічим не займалася, тільки навчання в університеті (закінчила), професію отримала за бажанням батьків. Не вистачає сил і бажання навіть займатися собою, потроху починаю набирати зайву вагу. Чоловік постійно на роботі. Я помічаю що я змінилася геть, я зовсім не така, як раніше. Я на абсолютному дні. Сама не можу це побороти. Просто лежу майже цілими днями, нема бажання вставати і щось робити, дитина бачить мій спосіб життя і сама починає лінитись, їй нічого не цікаво. Вік 4 роки. Мені 26. Я хочу повністю змінити спосіб життя. Як піднятися з цього дна і змотивувати себе жити цікаво?
Питання від: ; Вік: 26

психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
Добридень, схоже на депресивний стан! Емоційне вигоряння то інше. Можливо затяжна післяпологова депресія. Треба уточнювати на індивідуальній консультації.
Зрозумійте мене будь ласка правильно, Вам потрібна допомога спеціаліста! Тут на форумі Вам не допоможуть, а тільки підкажуть як діяти.
Тому вибирайте собі спеціаліста та працюйте!
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
Добрий день. Співчуваю тому, що ви зараз на вашому абсолютному дні. Там нелегко (
Але я б вашу ситуацію розглядала б поступово, щоб зрозуміти як ви там - на дні опинилися.
У вас велика частина буднів зараз про дитину. Коли дитина часто хворіє, то дуже часто про те, що в або в сім'ї негаразди, або вона так переживає емоційне виснаження мами.
Якщо дитина не хоче йти в садок, треба зрозуміти чому.
Також не зрозуміла, чому ви сидите вдома і нікуди не ходите. Яку ви бачите реалізацію себе, якщо умовно дитина не буде хворіти і буде ходити в садок? Як ви живете з вашим чоловіком : підтримка, секс, можливість говорити, тощо?
Як бачите це складне і багатовимірне питання,з яким варто розбиратися індивідуально.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 329780 для Виталия Юрьевна Мельник
Стосовно дитини: постійно зі мною. З народження. Дитина бажана, під час вагітності готувалася до її появи, вивчала всі нюанси і труднощі, з якими стикаються молоді мами. Усима силами оберігала її і себе від небажаних порад родичів - родичі обізлилися,що їх не слухають, тому "раз така розумна, справляйся сама". Залишала її з кимось тільки в разі гострої необхідності - або якщо захворіла і треба до лікаря, або треба зайнятися документами (отримувала спадок і ін) щоб залишити дитину і просто піти погуляти для себе - зась,тільки відійду, через 15 хв телефон розривався. Довго годувала грудьми. За доказову медицину.
З садком в неї не склалося - змінювали садки, думали причини в цьому, зараз впевнена в гарному ставленні вихователів, але ситуація не змінилася - не хоче, хоче бути тільки зі мною. Ситуацію зіпсувала війна - пів року садок не працював, то ще більше звикла до дому.
Стосовно чоловіка - стосунки гарні, з ним ділюсь усім, але він багато часу проводить на роботі, сам також втомлений дуже. Секс часто, але повністю не можу розслабитися, бо дуже хочу спати, втомлена, плюс дитина спить в одній кімнаті.
Нікуди не хожу, бо не маю інтересу кудись ходити, нема з ким. Друзі з часом зникли.
Хоч і закінчила навчання - але досі не знаю, чим хочу займатися. Знову переживаю, що якщо піду на роботу, дитина хворітиме, і не буде з ким залишити на лікарняному.
Я люблю свободу, люблю змінювати обстановку, для мене стабільність - стрес, але свідомо я в цьому перебуваю. Батьки не приймали мої пориви до самостійності, присікали,не поважали право на особисте життя.
Пишу і шкода саму себе.
психолог онлайн
цитата:
Я на абсолютному дні. Сама не можу це побороти.
цитата:
Я хочу повністю змінити спосіб життя. Як піднятися з цього дна і змотивувати себе жити цікаво?
Это запрос на индивидуальную работу с Вами.
Какую помощь Вы ожидаете получить на форуме, если психологи здесь могут дать только общие рекомендации?
психолог онлайн
ДОброго часу доби!
Дуже сумно читати Вашу історію. Погоджуюсь, Ви дійсно емоційно вигоріли. Але, схоже, екзистенційна криза теж має місце в Вашому стані.
Із того, що Ви написали я бачу цілу низку запитів на роботу з собою та в собі. Наприклад залежність від родичів. Хоча Ви й написали:
цитата:
Батьки не приймали мої пориви до самостійності, присікали,не поважали право на особисте життя.
Але Ви й досі залежна від них, та ще й від дитини, та ще й сама ставите родичів в залежну від Вас позицію і дитину - теж. Мені бачиться, що Ви опинилися у пасці залежності, взаємозалежності. І ось над цим я б радила попрацювати. Що Вимогли спокіно залишати дитину на інших дорослих і не перейматися на кожний дзвінок, не "вестися" на вередування дитини (якщо, звісно, це таки вередування, а не зашифрований заклик про допомогу)..
Тобто накопичених застарілих питань доволі багато. Можливо прийшов час з ними розбиратися?
цитата:
Як піднятися з цього дна і змотивувати себе жити цікаво?
Обрати фахівця та попрацювати з психологом.
На сайті Ви зможете лише маркерно побачити всі назрілі та перезрілі проблеми. Вирішити їх можливо лише в індивідуальній терапії.
психолог онлайн
Дякую за більш розгорнуту відповідь. Візьміть індивідуальну консультацію🍀
психолог онлайн
цитата:
Пишу і шкода саму себе.
Ось це ключове. І з цього я б радив починати - з відновлення себе. З повернення цікавості до себе, до своїх бажань і потреб, до самоповаги. Без революцій і кавалерійських наскоків. Обережно, розумно, крок за кроком, відбудовуючи власне Я до стану активності, сповненості енергією і відчуття, що ТВОРИТЕ своє життя(!)
Власне, це про підйом з дна і рух наверх.
Про що йдеться? Перше - увага до свого організму, до тіла, в якому мешкає душа. Зранку посильні фізичні вправи - своєрідні інвестиції в себе. Склянка теплої води з лимоном і краплиною меду. Самомасаж. Потім бідбадьорючий душ. Повноцінний сніданок. Візьміть до уваги харчування. Є таке поняття як серотонінова дієта. Це не складно.
Загалом, виконуючи ці поради, зможете накопичити ресурси для подальшого руху вперед.
В подальшому доведеться співпрацювати з психологом, розбираючи завали звичних і, напевно, значною мірою викривлених уявлень і переконань - про себе, про свої права, про стосунки з рідними, про відповідальність матері й таке інше.
Пропоную також ознайомитись ось з цим переліком.
ВЫ ИМЕЕТЕ ПРАВО:
1. … ставить себя на первое место
2. … просить о помощи и эмоциональной поддержке
3. … протестовать против несправедливого обращения или критики
4. …иметь свое собственное мнение или убеждения
5. …совершать ошибки, пока Вы не найдете правильный путь
6. …предоставлять людям право самим решать свои проблемы
7. …говорить: «Спасибо, НЕТ», «Извините, НЕТ»
8. …не обращать внимания на советы окружающих и следовать своим собственным
9. …побыть одному, даже если другим хочется вашего общества
10. …иметь свои собственные, какие угодно, чувства, независимо от того, понимают ли их окружающие
11. …менять свои решения или изменять образ действий
12. …добиваться перемены договоренности, которая вас не устраивает
13… судить о собственном поведении, мыслях, эмоциях и брать ответственность за их последствия на себя.
14… не оправдываться и не извиняться за свое поведение
15…решать, должны ли вы брать на себя ответственность за чужие проблемы.
16…сказать: «Я не знаю «, «Я не понимаю».
17…сказать: «Мне наплевать…», «Меня не волнует…», «Меня не интересует…»
ВЫ НИКОГДА НЕ ОБЯЗАНЫ
1. …быть безупречным на 100%
2. …следовать за всеми
3. …делать приятное неприятным Вам людям
4. …любить людей, приносящих вам вред
5. …извиняться за то, что вы были самим собой
6. …выбиваться из сил ради других
7. …чувствовать себя виноватым за свои желания
8. …мириться с неприятной Вам ситуацией
9. …жертвовать своим внутренним миром ради кого бы то ни было
10. …сохранять отношения, ставшие оскорбительными
11. …делать больше, чем Вам позволяет время
12. …делать что-то, что вы на самом деле не можете сделать
13. …выполнять неразумные требования
14. …отдавать что-то, что вам на самом деле отдавать не хочется
15. …нести на себе тяжесть чьего-то неправильного поведения
16. …отказываться от своего «Я» ради чего бы то ни было или кого быто ни было.
ПОМНИТЕ ОБ ЭТИХ СВОИХ ПРАВАХ и также помните о том, что точно такие же права имеет любой другой человек, будьте ГОТОВЫ ПРИНЯТЬ такое поведение от окружающих и будьте достаточно разумными, чтобы с достоинством искать решение, искать компромисс, уважая свои права и права другого человека.