Булінг
Добрий вечір. У школі щодо мене був булінг. Через те, що у мене є родичі з Казахстану, я не дуже слов'янської зовнішності, і на мене часто обзивались. Зараз маю доню, яка дуже на мене схожа, і дуже боюсь, що як вона піде до школи, над нею теж будуть знущатись. Як себе заспокоїти?
Вопрос от: ; Возраст: 25

психолог онлайн
Марина Александровна Сивец
Владимир Анатольевич Тарасенко
Мария Валериевна Радченко
Доброго вечера
Нажаль, діти іноді справді бувають безтактними і це може ранити. Але, схоже, що ви проектуєте на доньку власні травматичні почуття, які її не стосуються. В першу чергу, важливо, щоб ви з ними воралися, бажано в супроводі психолога. Бо ваші почуття можуть транслюватися донці.
Казахські чи інші риси обличчя є нейтральною особливістю: це не добре і не погано. Це просто так є. Як світлі чи темні очі. Зараз набагато толерантніше ставляться у школах та садках до дітей, ніж раніше. Оскільки світ став набагато глобальнішим і в Україні части навчаються в школах і темношкірі діти і діти за інклюзивними програмами і багато інших дітей, що чимось відрізняються.
Головне, щоб ви і ваша донька приймали себе. З цим потрібно працювати. Тоді і інші будуть сприймати вас добре.
Хоча від булвнгу ніхто не застрахований. Від нього потерпають багато дітей традиційної української зовнішності. Важливо вирішувати проблеми по мірі їх настання.
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
Добрий вечір!
"Зараз маю доню, яка дуже на мене схожа, і дуже боюсь, що як вона піде до школи, над нею теж будуть знущатись. Як себе заспокоїти?"
Рекомендую вам ваши страхи проработать с психологом, они могут навредить дочери, прежде чем она пойдёт в школу.
Ваша дочь, это не вы, об этом необходимо помнить.
Насилие над ребёнком происходит тогда, когда его некому защитить и отсутствует поддержка со стороны родителей и других взрослых. Если ребёнок чувствует поддержку, принятие и доверие со стороны значимых взрослых у него растёт уверенность в себе.
Вы как родитель несёте ответственность за безопасность своей дочери, и всегда можно
найти способы чтобы этого не допустить.
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
Доброго вечора.
Ви і ваша донька - різні люди. У вас були різні обставини життя. Ви в свій час потерпали від булінгу, а чи повідомляли ви про нього своїм батькам? Якою була їхня реакція? Мабуть вона не змогла зупинити те, що траплялось з вами. Скоріше за все, ваша тривога зараз за майбутню долю доньки викликана тим, що ви не впевнені, що зможете захистити свою дитину, якщо знущання з боку однолітків раптом будуть. Тоді варто подумати: а якої реакції тоді, маленькою дівчинкою, ви чекали від своїх батьків? Якої реакції, як вважаєте чекає ваша донька, якщо їй щось реально загрожувати? І на основі відповідей на ці питання, пошукати варіанти поведінки, які б могли припинити знущання над дитиною.
Світ змінився і зараз є достатня кількість механізмів, в тому числі правового характеру, як протидіяти булінгу. Але, як правило, той над ким починають знущатися однолітки, проявляє в своїй поведінці ознаки ролі "жертви". І це не про зовнішність, це про внутрішній стан. Як гадаєте, у вашої дитини такі ознаки є зараз? Якщо сумніваєтесь у відповіді - можна звернутися до психолога індивідуально разом з дитиною, розвивати ознаки асертивної поведінки.
І згодна з колегою - проблеми варто вирішувати по мірі їх настання. Жодне насильство чи цькування не починається одразу з чогось великого. Воно теж наростає, коли йому не дають належної відсічі. Готуйте свою дитину до того, щоб вона могла вам розповісти про будь-які речі, що її турбують. Щоб знала, що ви завжди будете на її боці і захистите, якщо в цьому буде потреба. Це і будуть ваші перші кроки опанування своєї тривоги.
Дополнение от автора
Дякую за відповіді! На рахунок своїх батьків: у мене лише мама, вони з татом розійшлись коли мені ще й місяця не було. Я не знаю, що вона повинна була робити, враховуючи, що всі вчителі у школі були в курсі ситуації. У 8 класі я вмовила перевести мене до іншого класу, і там вже такого не було. У ще одному класі, де вчились діти на рік менші за мене, у цій же школі, були армянка та мулатка, і булінга не було. Зараз мулатка в Італії працює моделлю, а у армянки власний салон краси. Можливо, справа в самооцінці.але у мене вона погіршилася вже після того, як на мене стали обзиватись.
Ще кілька років тому, коли мені був 21 рік, я лежала в лікарні, і на мене знову через це ж, почала обзиватись семирічна дівчинка і сміятись (вона лежала без батьків). У мене був ступор.
Дополнение от автора
А донька навпаки любить командувати. Іншими дітьми в тому числі... Може це вік такий, не знаю. Вона спочатку при знайомстві наче соромиться, але потім як не по її - не поступиться.
психолог онлайн
Марина Александровна Сивец
Ольга Владимировна Головченко
Так, самооцінка має в цьому питанні дуже велике значення. Як людина ставиться до себе, себе подає, так до неї й інші ставляться. Ви самі бачите, що навіть у період ще вашого навчання в школі у дітей, які відрізняються, не було проблем і зараз вони успішні. А дітей з заниженою самооцінкою, зацькованих вдома, часто булять, хоч вони зовнішньо нічим не відрізняються. Тому багато що йде з середини.
Якщо людина добре до себе ставиться і не соромиться бути собою, то і булити її важко. Бо булінг передбачає, що жертва буде болісно реагувати на придирки і образи.
Саме тому так важливо, щоб ви пропрацювали свої болісні переживання. Бо поки вони не пропрацьовані, вони будуть транслюватися вашій дитині. Ви своїми хвилюваннями можете мимоволі несвідомо і непомітно для себе передавати дитині негативне ставлення до ваших спільних зовнішніх рис. Вона може почати комплексувати через абсолютно нормальні речі, тому що у вас з ними пов’язані травмуючі спогади.
Пам’ятайте, що дитина вчиться від вас сапрвлятися з життєвими труднощами і сприймати світ. Якщо ви спокійна і впевнена в собі, то, швидше за все, такою буде і дитина.
Дополнение от автора
Дякую, мабуть, так і зроблю
На рахунок "А дітей з заниженою самооцінкою, зацькованих вдома", то вдома навпаки мені казали, що я найгарніша і тд. І в мене був жорсткий дисонанс.
психолог онлайн
цитата:
За дочку можете не волноваться.
Вероятнее всего она не переняла Ваши страхи и неуверенность.
Поэтому вряд ли ее вообще будут подвергать буллингу. А если вдруг и будут, то она сможет противостоять, благодаря тем своим качествам, о которых Вы пишете.
цитата:
Як себе заспокоїти?
Если же Вы все равно волнуетесь, тогда Вам надо начинать психотерапию с психологом. И настраиваться на длительную работу, из-за того что Вашей проблеме много лет.
психолог онлайн
Ольга Владимировна Головченко
Я в жодному разі не мала на увазі, що ви були вдома зацьковані. Це було про те, що причини булінгу бувають різними і часто жертвами стають діти, які не відрізняються від однолітків національними чи зовнішніми особливостями.
психолог онлайн
Ольга Владимировна Головченко
Підтримую думки і рекомендації колег.
цитата:
На рахунок "А дітей з заниженою самооцінкою, зацькованих вдома", то вдома навпаки мені казали, що я найгарніша і тд.
Така ситуація може бути з-за того, що вам говорили одне, а на ділі - лише ви змогли вмовити свою маму щось із цим зробити. Тобто ваша наполегливість маленької дівчинки була більшою, ніж власна активна захисна позиція вашої матері. Саме досвіду активного протистояння булінгу ви не засвоїли від своєї матері. Тому в цій частині варто розвивати свої уміння, навички, нові способи реакції на те, коли тебе хтось ображає. Ситуація в 21 рік тільки підтверджує, що ці механізми самі собою не з'являються. Або ви їх переймаєте від свого близького оточення, або свідомо формуєте у себе в роботі зі спеціалістом.
До речі, командування іншими - можливо і трохи краща стратегія, ніж пасивне сприйняття агресії щодо себе, але вона може обернутися пригнобленням більш слабких, і внутрішньо питання низької самооцінки не вирішує. Тому в цьому напрямку теж варто попрацювати.
психолог онлайн
Добрий ранок! Вчить дитину захищати себе і поважати себе!!!! Якщо буде проблема булінгу , будете вирішувати - припинити булінг будь-яким способом!!!! А саме головне - цінуйте і поважайте себе і свою зовнішність!!! Бережіть себе!!!
психолог онлайн
Наталія Крилова
Доброе утро!
цитата:
У школі щодо мене був булінг. Через те, що у мене є родичі з Казахстану, я не дуже слов'янської зовнішності, і на мене часто обзивались.
Я думаю, что Ваши страхи скорее говорят о том, что Вы их сейчас передаете своей дочери и боитесь, что с ней может произойти что-то подобное как с Вами. Булинг преследуется по закону и Вы можете всегда обратиться за помощью к учителю или в полицию. Я бы Вам тоже рекомендовала обратиться к специалисту, чтобы разобраться со своими страхами и Вы их не переносили на свою дочь
Дополнение от автора
Дуже дякую всім за відповіді, буду шукати очного психолога для себе)
психолог онлайн
цитата:
буду шукати очного психолога
Это может быть и психолог онлайн .
Для человека со страхами, такой формат работы будет даже более предпочтителен. Так как домашняя обстановка будет снимать напряжение, которое обязательно возникнет на очной консультации.
Дополнение от автора
Дякую, ще обдумаю цей момент🤔
психолог онлайн
Наталія Крилова
Да, это хорошее решение, потому что, если травма не проработана, то она продолжает влиять на Вас, а Вы ее будете переносить на отношения с близкими