Як правильно виховувати доньку сестри , що зараз на війні ?
З початком повномасштабного вторгення моя сестра пішла на фронт, а свою доньку( яку вона виховувала сама ) залишила на мене та батьків. В силу їхнього їхнього віку вихованням та навчанням все-таки займалась я . Мені 28 років не заміжня , власних дітей не маю. Племінниця дуже тяжко перенесла цю новину , але з часом все стало в своє русло . І от зараз півтора роки потому після того як мама дитини приїхала додому на два тижні , вони відпустку провели в двох відпочиваючи. Проїхавши в племінниці почалися зміни в поведінці ( не слухається , б'ється , підвищує голос , матюкається , а іноді просто кричить одні і ті ж слова нічого не чуючи навкруги ) , у неї і раніше був не дуже легкий характер але зараз .... Я відношусь до неї дуже терпляче та з розумінням . Але ж я не мама та багато чого можливо роблю не вірно . Хотіла б запитати поради , що робити в таких випадках , приділяти більше уваги чи навпаки буде твердою в свої рішеннях та покараннях ( відбираю телефон) ? Можливо потрібно звернутись офлайн до фахівця ,щоб більш детально розглядати цю проблему ?
Вопрос от: ; Возраст: 28
Ви можете звернутися до психолога безкоштовно з приводу війни.

психолог онлайн
Доброго ранку, Марія!
цитата:
Я відношусь до неї дуже терпляче та з розумінням .
Прийміть мої слова поваги до Вас. Сподіваюсь, у свій час Ви станете гарною мамою для власних діточок)
А щодо племінниці, то Ви і так ставитесь нормально.
Варто не вимагати від себе чогось надмірного і не включатись в роль тимчасової мами аж так сильно, щоби потім нервувати і картати себе за якісь дії(!)
Фундаментом стосунків з дітьми - своїими, чи іншими - слугують любов/симпатія, інтерес, повага і справедливість.
Спосіб взаємин твердий по суті і м'який за формою.
Звісно, треба враховувати обставини та особливості характеру дитини, який продовжує формуватись.
До речі, якого віку племінниця?
цитата:
Проїхавши в племінниці почалися зміни в поведінці ( не слухається , б'ється , підвищує голос , матюкається , а іноді просто кричить одні і ті ж слова нічого не чуючи навкруги ) , у неї і раніше був не дуже легкий характер але зараз ....
Напевно, дитина страждає від розлучення з мамою. Тому і в такий спосіб виражає свій душевний біль, адже по-іншому поки що не може - ще не напрацьовані моделі опанування негативних почуттів.
Намагайтесь розмовляти. Пропонуйте їй відкриватись і відкривайтесь самі. Говоріть про свої емоції в тій чи іншій ситуації.
Водночас пам'ятайте, що бов'язок встановлювати правила спільного проживання лежить на дорослому. Ці правила потрібно чітко озвучити, пояснити і потім допомагати дитині їх дотримуватись. Згодом ці правила переглядаються у бік більшої свободи дитини і, відповідно, більшої відповідальності.
цитата:
Хотіла б запитати поради , що робити в таких випадках , приділяти більше уваги чи навпаки буде твердою в свої рішеннях та покараннях ( відбираю телефон) ?
І уваги, і послідовності в забезпеченні рішень щодо певних обмежень.
цитата:
Можливо потрібно звернутись офлайн до фахівця ,щоб більш детально розглядати цю проблему ?
Це вже на Ваш розсуд. Думаю, що за деяких обставин не завадить.
Дополнение от автора
Дякую за пораду. На даний час їй 8 років .
психолог онлайн
Тяжелая ситуация. Искренне жаль девочку, которая столкнулась с такой ситуацией.
А как сестра объяснила такой выбор?
Лучший вариант для вас и племянницы это обратиться к детскому психологу, который будет и работать с переживаниями девочки, и вам будет помогать строить с ней взаимоотношения. Ведь психолог будет видеть конкретно ребенка, что с ней происходит, как реально она проживает данный поступок матери (а это очень тяжело для ребенка) и будет подсказывать вам исходя из этих наблюдений, а не абстрактно, как мы тут. Плюс вы своими страхами и переживаниями можете поделиться на родительских консультациях.
Обычно идет родительская встреча, на котором все ваши проблемы и запросы обсуждаются, потом 5-6 встреч с ребенком, и дальше родительская встреча и так далее и происходит 5-6 встреч и снова вы общаетесь с психологом.
Если вы с Киева, могу посоветовать в личке детских психологов хороших, либо есть онлайн варианты.
Відредаговано автором 09-11-2023 12:11:04
Дополнение от автора
↩ Реакція на відповідь № 354375 для Валентина Михайловна
Дякую за пораду.