У Психолога
Авторизація
Запам'ятати на місяць
Реєстрація Забули пароль?


Через рік - до школи? Пора готуватися!

У Психолога » Батьки й діти » Через рік - до школи? Пора готуватися!

Коли проходить «гаряча» пора зарахування дітей до шкіл, багатьох батьків хвилює питання шкільного тестування майбутніх першокласників. Зазначу відразу: згідно із законодавством України школи тепер не мають права приймати чи не приймати дитину за результатами тестування - це порушує права дитини на отримання освіти.

school

Однак нерідко школи все ж часто практикують проведення тестової співбесіди перед вступом у 1 клас - але не в якості підстави для прийому дитини в школу, а для орієнтації вчителів - щоб зрозуміти, які у малюка сильні і слабкі сторони, що доведеться «підтягти», який загальний рівень підготовки дитини, і які рівні його психологічної, інтелектуальної, особистісної та соціальної готовності до навчання.

Про те, що це таке і все це оцінюється, ми й поговоримо в даній статті, а власне тестування ваша дитина можете пройти за 1 годину – вам досить лише записатися на консультацію!

Підберіть дитячого психолога онлайн або в містах України.

 

ПСИХОЛОГІЧНА ЗРІЛІСТЬ проявляється в ступені розвитку кругозору, довільності в спілкуванні з дорослими і однолітками (тобто в умінні управляти в певній мірі своїми «хочеться», погоджуючи їх з «треба»).

 

Як це визначається в ході тестування?

Дитині запропонують пройти тест для визначення рівня розвитку дрібної моторики руки, вміння наслідувати зразку і зосереджено, не відволікаючись, працювати якийсь час:

1) намалювати фігуру людини,

читайте також:

Нарушение привязанности О привязанности, о нарушениях привязанности или расстройствах привязанности стали говорить довольно давно. 4 типа привязанности. У младенца привязанность формируется, как врождённая необходимость связи с человеком, который обеспечит удовлетворение...

Он меня не слушается! Скажи, родитель, а до каких лет твой ребенок Должен тебя слушаться? Что? До 25? А может до 50? Или пожизненно? И как он тогда научится слушать себя? Дорогой родитель, твоя власть нужна ребенку только в тех случаях, если его жизни и здоровью грозит Реальная (а не придуманная тобой) опасность и не более...

запитати психолога онлайн

2) змалювати письмові букви (просту фразу типу «він їсть суп»),

3) змалювати групу точок.

Крім того, цей блок має на увазі вербальний субтест, в ході якого дитині необхідно дати відповіді на прості запитання, що показують її рівень орієнтації в навколишньому світі: «Як звуть маму і тата?», «Чи можеш ти назвати свою адресу?», «Маленька собака - це ..., маленька корова - ...., маленька овечка - .... », «Чим схожі один на одного білка і кішка - і чим відрізняються?», «Чому в автомобілі є гальма?», «Які ти знаєш види спорту?», «Чим схожі ніж і ножиці?», «Які ти знаєш дні тижня? Сезони і місяці року?», «Чим відрізняється зима і весна?», «Які тварини домашні, а які - дикі? », « Які ти знаєш фрукти? А овочі? » - ну і так далі.

 

ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ГОТОВНІСТЬ до шкільного навчання - це рівні розвитку у дитини мислення й мови. Навчання в школі передбачає володіння наступними навичками:

- здатність до найпростішого аналізу, до встановлення причинно-наслідкових зв'язків;

- вільне володіння розмовною мовою;

- вміння вибудовувати нескладні міркування;

- володіння основами абстрактного мислення - розуміння, що символізують собою букви, цифри, геометричні фігури;

- розвиток дрібної моторики;

- інтерес до отримання знань і здатність докладати зусилля в процесі їх «добування».

 

Як це визначається в ході тестування?

Дитині задають звичайні і логічні задачки ( «на березі виросли 3 яблука і 2 сливи - скільки всього фруктів зросло?»);

просять змінити іменники за родом, числом;

скласти розповідь по картинці або розкласти картинки в порядку від логічного початку до кінця;

викласти фігурки із сірників;

порахувати від 1 до 10 і назад;

прочитати кілька пропозицій (якщо дитина вміє читати);

класифікувати фігури (розкласти кола вправо, трикутники вліво і т.д.);

пропонують пройти «лабіринт» (провести тваринку від галявини до будиночка, наприклад);

а також дається «графічний диктант» - коли дитині видають листок паперу в клітинку і просять малювати лінії під диктовку: «три клітинки вниз, одна клітинка вправо, дві клітинки вгору, дві клітинки вправо ...» - і так далі.

 

ЗРІЛІСТЬ ОСОБИСТОСТІ ДИТИНИ - це в першу чергу мотивація навчання. Формально однаково успішними можуть бути діти з абсолютно різною мотивацією (навчальною, соціальною, ігровою, статусною, мотивацією примусу). Однак ефективність їх роботи, задоволеність нею і довговічність отриманих знань буде абсолютно різна.

Крім того, особистісна зрілість - це і сформованість вольового компонента: вміння самостійно виконувати запропоноване завдання і докладати для цього зусилля, свідомо і самостійно планувати свої дії, а також адекватність ставлення до себе самого. Звертаю вашу увагу, що в цьому віці адекватною є висока самооцінка дитини (проте слід розуміти різницю між «високою» і «завищеною»).

 

Як це визначається в ході тестування?

З дитиною проводиться бесіда про школу, про те, що б він зробив в тій чи іншій ситуації або на місці тієї чи іншої дитини, кого б вибрав в друзі або з ким би сів за одну парту з запропонованих «абстрактних портретів», що символізують різним чином мотивованих учнів. Також виявляється рівень обізнаності про школу взагалі: чи знає дитина, для чого потрібна школа, що таке урок, що таке канікули, що таке щоденник і для чого потрібен, що робити, якщо хочеш вийти в туалет, як потрібно звертатися до вчителя, які позначки хороші, а які - навпаки.

Ну і нарешті з'ясовується ставлення дитини до самої себе, для чого малюка просять розповісти, «який він»: вибрати із запропонованого списку, якості, які, на його думку, до нього ставляться: хороший, чесний, працьовитий, акуратний, розумний.

 

СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНА, або комунікативна готовність дитини до школи включає три компоненти: так звані комунікативну, соціальну і мовну компетентність

Важливо вміння дитини вступати в контакт і взаємодіяти з оточуючими, знати загальноприйняті норми поведінки та вміти застосовувати їх на практиці.

 

Як це визначається в ході тестування?

Дитину просять намалювати дзеркальне відображення малюнка, розфарбувати фігурки за запропонованою інструкції (з акцентом на те, що продовжити малюнок повинні будуть інші дітки), пропонують вирішити завдання-«ситуації».

 

Отже, знаючи приблизний набір вимог (а при бажанні в Інтернеті можна знайти повні версії всіх передшкільних тестів), ви можете потренуватися з дитиною в їх виконанні заздалегідь. Ні в якому разі заняття не повинні носити характер «натаскування на тест». Це повинно бути саме вироблення навичок - адже вони допоможуть йому в подальшому навчанні в школі.

Результати тестування оцінюються в балах (в залежності від використовуваного набору тестів) - по їх кількості визначається так званий ступінь шкільної зрілості:

- дуже висока (рекомендується навчання з посиленою програмою),

- висока і вище середнього (таких діток беруть у ліцеї та гімназії в першу чергу),

- середня і нижче середнього (для них припустимо навчання в звичайній, «масової» школі),

- низька (вступ до школи в цьому випадку доведеться відкласти на рік і за цей час «надолужити»),

- особливо низька (в останньому випадку вам порекомендують і відкласти вступ до школи на рік, і пройти додаткове обстеження у фахівців).

Ви можете не приймати цих рекомендацій, проте в інтересах вашої дитини все ж вибрати навантаження, адекватне її можливостям, а не вашим амбіціям.

 

Майте на увазі, що тут даний розгорнутий набір можливих варіантів. Таке повне тестування навряд чи буде вам запропоновано, звичайно в школах обмежуються блоком «питань на загальний розвиток» і «інтелектуально-логічним блоком», та й вся співбесіда зазвичай займає максимум 15-20 хвилин - більше діткам просто не витримати.

Однак ви можете зіткнутися і з «детальним аналізом», особливо в навчальних закладах з серйозними вимогами і великим конкурсом. В інтересах вашої дитини пройти це тестування, щоб вчителі адекватно визначили навантаження для нього.

 

А ще краще звернутися за консультацією і пройти тестування у психолога - тоді ви отримаєте не тільки найбільш об'єктивні результати, але і докладні рекомендації, на що звернути увагу, що є вашими сильними і слабкими сторонами. В результаті ви зможете зрозуміти, що слід підтягнути за літо і над чим вам необхідно попрацювати, «куди рости». У вас є ще пару місяців в запасі, а це досить багато!

Успіхів!

 

З повагою, дитячий та сімейний психолог Наталія Царенко.

У Психолога » Батьки й діти » Через рік - до школи? Пора готуватися!
психолог

Оцінка публікації
  подобається публікація?  

Безкоштовна розсилка цікавинок!

 
психологія roditeli-deti Осторожно, парентификация!

Парентификацией называется явление, при котором дети берут на себя роль Родителя в отношениях с реальными родителями или теми, кто выполняет родительскую роль. В ситуациях, когда родитель не выполняет роль Родителя, ребенку попросту небезопасно быт...

психологія roditeli-deti Діти й інтернет: терези стосунків

Для деяких батьків, дорослих, інтернет є нестерпним, чимось подібним до цукерок при карієсі, доступ до яких варто ще заслужити ідеальною хорошістю. Звісно, можна ...

Усі публікації розділу Батьки й діти ᐉ

 
Обговорення "Через рік - до школи? Пора готуватися!"

поки немає коментарів...


Щоб прокоментувати, авторизируйтеся або зареєструйтеся!
qr