Бризливость
Добрий день. В мене є така проблема, я дуже бризглива людина. Дуже багато часу я страждаю від нестерпної бризгливості. Я всюди замічаю бруд. Де тільки можу вимиваю його, на що йде дуже багато енергії. Я замічаю кожну смітнику в цьому світі, мене це дуже мучить, але відволіктись ніяк не можу. Як з цим можна впоратись?
Питання від: ; Вік: 25

психолог онлайн
Іра, добрий день. Чи чули ви про ОКР? Рекомендую звернутися до психіатра для постановки діагнозу. Лікування зазвичай - це психотерапія.
Доповнення від автора
Так, я навіть приймаю препарати від окр, але саме від відчуття постійного бруду я не можу справитись навіть з ними
психолог онлайн
Ольга Мамедівна Кириллова
Алла Григорівна Веленко
Доброго ранку, Іро!
цитата:
Як з цим можна впоратись?
Відповідь очевидна - пройти повноцінну терапію. Де Ви разом із психологом зможете дослідити, чим насправді виступає цей феномен. Яку роль відіграє. Інструментом задоволення яких потреб є. Адже в психіці нічого саме по собі не виникає.
цитата:
я навіть приймаю препарати від окр, але саме від відчуття постійного бруду я не можу справитись навіть з ними
Цього замало. До лікування препаратами варто додати розмовну терапію.
Наприклад, з'ясувати, відколи почали помічати власну огидливість?
З чого вона почалась?
Яким чином впливає на Ваше життя? Настрій? Стосунки тощо?
Як би завершили речення - Коли позбавлюсь огидливості, то я зможу ...
Також варто поглянути у бік причин тривожності - через що хвилюєтесь/тривожитесь, окрім бруду навколо?
психолог онлайн
Доброго дня.
Доєднуюсь до слів, що попри вживання препаратів важливо супроводжувальна лікуванню терапія. Маючи ОКР, Ви і так перебуваєте під великим тиском і напругою, при прийманні ліків, можуть бути як пом*Якшення так і посилення тимчасове певних проблем, як от гидливості.
Можна пропрацьовувати це з психологом, замінювати ці патерни на інші, знімати напругу, що це викликає та дати собі більше простору і свободи в діях.
психолог онлайн
цитата:
Так самостійно справитися і неможливо. Таблетки тільки допомагають заглушити симптоми. Але окрім фізичних симптомів є реальна Ви, яка переживає важкі психологічні стани та колосальну напругу, якій все ще не має місця для виходу у реальному житті. Ваш стан - відображення внутрішніх конфліктів різного ступеню глибини. Щось може бути на поверхні, а щось набагато глибше. Це неможливо усунути без психотерапії - розмови, що лікує. І тут проявляється ваша нелюбов до себе(одна із причин, чому ви зіштовхнулись із цією проблемою) - заглушити, виправити себе, замість того щоб отримати підтримку і полегшення.
психолог онлайн
Алла Григорівна Веленко
Здравствуйте!
Брезгливость, даже при ОКР, неразрывно связана с неприятием человеком каких-то частей своей личности, определенных чувств и мыслей, которые он считает плохими или постыдными.
С принятием себя и своих проявлений работают только на психотерапии с психологом.
Никакие медикаменты в этом не помогут. Только психологическая работа.
психолог онлайн
Доброго ранку Іро!
А як давно Ви стали помічати таку брезгливість? Чи були в Вашому житті події, за які Ви себе засуджуєте, про які Вам соромно згадувати? Або події, яким Ви стали свідком, можливо в житті значимих для Вас людей?
Зачасти, такі події могли відбуватися в далекому дитинстві, про які ми вже навіть не пам'ятаємо. Бо якщо це було в дитинстві, психіка дитину "забуванням" намагається захистити від глибокої травми. Але при цьому, на поверхню виводиться якась звичка чи реакція, яка нам весь час нагадує, що є щось всередині нас, на що ми обов'язково повинні звернути увагу...
Інколи, одне згадування травмуючої події може вже запустити ефект зцілення. І тоді, головне, не пропустити цей шанс...