Як подолати страх спілкування?
У мене є страх спілкування,і я не знаю чому він виникає. Коли я приходжу на співбесіду то мене наче тумблером перемикає і я починаю нервувати і не можу нормально нічого сказати. Я не знаю чи можливо це змінити це за допомогою самотерапії, але я дуже хочу це зробити просто не знаю як. Але це не стосується не тільки співбесід а й простого спілкуватися з людьми. Підкажіть що потрібно зробити і чи допоможе мені самотерапія?
Питання від: ; Вік: 26

психолог онлайн
Ірина Миколенко
Андрій, вітаю!
Ваш страх вас від чогось захищає, ви чогось остерігаєтесь і просто це побороти не варіант. Треба це досліджувати і пропрацювати з психологом. Всі наші почуття породжуються в контакті і самопоміч тут не врятує вас.
Ви нервутесь коли ходите на співбесіди, де є люди, які вас оцінюють та виступають в дорослих позиціях. Можливо ваш страх саме родом з дитинства, коли і як ви боялись батьків? Якщо послухати ваш страх, то як би він звучав? Як у вам справи з самооцінкою?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 364621 для Алла Володимирівна
Я боявся маму коли приносив погані оцінки зі школи і університету, але це було не так часто. Частіше всього мені не давали говорити і не рахувалися з моєю думкою. Якщо послухати мій страх то він звучатиме як страх спілкування з людьми і однолітками. Бо останні мене постійно булили у школі. Самооцінка у мене не дуже
психолог онлайн
Алла Володимирівна Романенко
Здравствуйте. Да, не знаете, поскольку пока что вы замечаете только страх. Но за этим чувством возможно ещё что-то есть - другие какие-то чувства, мысли. Важно разбираться. Желательно с психологом. Я работаю с этой темой.
цитата:
я не знаю чому він виникає.
Самостоятельно возможно, но с психологом это будет намного быстрее.
цитата:
чи можливо це змінити це за допомогою самотерапії, але я дуже хочу це зробити просто не знаю як.
психолог онлайн
Ірина Миколенко
Доброго дня, Андрій!
цитата:
Підкажіть що потрібно зробити і чи допоможе мені самотерапія?
Звісно, допоможе... але частково. Це про те, аби йти напролом. Тобто долати страх силою волі. Боїшся - роби те, чого боїшся. Набувай досвіду спілкування з іншими людьми, проходження співбесід і тому подібного.
Як гадаєте, зможете піти на цей варіант без підтримки зовні?
психолог онлайн
Ви вже задавали тут своє питання, але потім почали задкувати, проявляти безліч сумнівів і все...
Думаю, зараз буде те ж саме. Ви не дуже налаштовані на серйозну роботу над собою. Тільки попереписуватись.
На жаль така правда.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 364628 для Володимир Анатолійович
Я впевнений що в цьому.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 364626 для Анна Борисовна
Если самостоятельно возможно то пожалуйста подскажите что делать
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 364629 для Павел Леонидович
Чому ви так вважаєте?
психолог онлайн
Доброго вечора Андрію!
Насправді, це дуже важко так себе почувати. Бо ніколи не знаєш, як до тебе поставляться, що скажуть і що подумають оточуючі люди... І залежати від їх думки - невимовно болісно, бо ніколи не можеш бути самим собою, а потрібно весь час під когось підлаштовуватися...
І як би не намагався собі говорити, щоб почав нарешті почуватися впевненіше, воно не працює. Бо глибоко всередині сидить згадка про те, що нікому твоя думка не цікава, а отже, і ти сам...
Все, що ми переживаємо в дитинстві, застрягає в нас рефлексами і потім керує нашим життям навіть, коли ми дорослішаємо. То що ж робити?
Насправді, все залежить від двох факторів. Перший - це фізіологічне та психо-емоційне дозрівання, яке допоможе почувати себе впевненіше і перестати залежати від думки оточуючих. Яке у чоловіків відбувається
лише завдяки розвитку фізичного: заняття спортом, біг, зарядка, плавання тощо.
І друге. Це повне пропрацювання дитячих внутрішніх страхів та залежностей, які не дають можливості вірити в себе і перестати чути голос мами, яка весь час знаходить, умовно, в думках, десь там позаду і готова зробити свої зауваження та висловити своє невдоволення...
Ви займаєтеся спортом? Як часто Ви бігаєте, робите зарядку, граєте з друзями в футбол, волейбол, теніс?
І як у Вас справи з дружбою? Чи є у Вас друзі?
психолог онлайн
Володимир Анатолійович Тарасенко
Ірина Миколенко
цитата:
Чому ви так вважаєте?
Досвід. І аналіз Ваших слів.
Може й помиляюся, але давайте подивимось, до чого дійде спілкування в цьому питанні.
Це й буде відповіддю.
Взагалі, не мене питайте, а просто ПОСПОСТЕРІГАЙТЕ за собою - спочатку своїми почуттями та думками під час переписки, а потім і за своїми намірами. Самі все побачите.
І ще, важливе. Чому НЕ вийде самостійно. Страх спілкування БЕЗ спілкування хоча б з психологом - НЕ проходить.
Аксіома.
психолог онлайн
Алла Володимирівна Романенко
Доброго дня!
У вас слишком большой негативный опыт в прошлом - который сам вы врядли сможете проработать.
Много чего наслаивается - строгие властные родители. Булинг в школе.
Это все травмы - которые в психотерапии то не так быстро проработать ( год как минимум надо)
А если одному с этим работать - то еще больше по времени ( лет 5 примерно)
Поэтому не бойтесь - и найдите психолога - и потихоньку начните распутывать это все.
Нароботка уважения к себе нужна - уважать и ценить себя.
Подругому вообще на себя посмотреть - все это длительный процесс.
( так как нужно менять старые привычки, и модели поведения - и восприятия самого себя).