Проблемы моей сестры
Здравствуйте! Меня зовут Екатерина, я обеспокоена состоянием своей младшей сестры. Её зовут Илария, ей 8 лет. Девочка плохо кушает или отказывается есть, а также есть мысли о суициде. Подскажите, пожалуйста, что делать. Родители уделяют мало времени сестричке, она все время сидит и играет в планшете, компьютере. Мясо есть отказывается, хотя раньше кушала, а сейчас кушает только каши, огурцы и фрукты.
Питання від: ; Вік: 20

психолог онлайн
Жаль, что вам приходится выполнять функции родителей для сестры. Хотя это очевидно не Ваше дело и у Вас есть своя жизнь. Если Вы не можете прекратить беспокоиться, поговорите с родителями. Растить дочь - это их работа. Возможно они не замечают тревожных сигналов, возможно Вы преувеличиваете. Попробуйте это выяснить. Проблемы детей - это всегда проблемы родителей.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 331759 для Тетяна Олександрівна Бородавко
Татьяна, спасибо, что вы откликнулись на мой запрос. Я говорила с родителями на эту тему не раз. Они просто говорят, что проблема есть в самом компьютере и обращаться за помощью к психологу нету смысла. Хотя я понимаю, что дело далеко не в гаджетах. Скажите, пожалуйста, возможно, у девочки есть признаки вегетарианства, либо же нужно обратиться к врачу и пройти обследования.
психолог онлайн
Добрий вечір. Прослідковується нав'язливе бажання бути потрібною.
Як давно Ви взяли батьківську роль на себе? Яке відношення у вихованні було до Вас?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 331763 для Олена Миколаївна Рижа
Доброго вечора, Олена. У мене в дитинстві були також суїцидальні думки. Батьки багато кричали на мене, лаялися, мало приділяли уваги, часу, сварилися між собою, але я їла нормально, як усі діти. У моєї сестри схожа ситуація, але їй батьки говорять, що якщо вона не буде їсти, то помре і тоді її закопають, дуже багато про це говорить їй саме тато. Я не завжди на себе беру батьківську роль, буває таке, що мовчу та нічого не говорю батькам, насамперед я дуже багато їх повчаю, роблю зауваження. Коли моїй сестрі погано і батьки переходять межу, то я вже прихожу на допомогу своїй сестрі. Думаю, що десь з 17 років я почала брати на себе частково батьківську роль. Батьки говорять, що я повинна замість них багато часу проводити з сестрою, бо у мене є така можливість та робити з нею уроки.
психолог онлайн
Тетяна Олександрівна Бородавко
Павел Леонидович Басанский
Нажаль, зараз ви описуєте явище парентифікації, де батьки, за власної інфантильності, переносять свої функції на дітей.
Коли дитина виконує задачі, невідповідні вікові, травмується, оскільки дитяча психіка не до кінця розвинена й не готова до дорослої відповідальності. Наприклад, батьки роблять дитину не тільки співучасником і посередником своїх конфліктів, а й змушують ухвалювати якість рішення.
Оскільки дитина ще не може все це опрацювати, вона направляє всі свої психологічні ресурси на те, щоби «збільшитися в розмірі», тобто взяти на себе більше відповідальності, ніж потрібно. Через це виникає екстранавантаження психіки, деякі інші функції дитини врізаються. Її дитяча частина життя ніби заморожується на цьому етапі. Звідси й можуть йти суїцидальні думку.
Так, і ви фактично не жили дитячим життям, а займаєтеся доглядом і вихованням дитини, як дорослий. Тут ватро працювати з психологом.
Що ж стосовно Вашої сестри, то спробуйте бути їй опорою та ресурсом, поцікавтеся причиною зміни смаків.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 331768 для Олена Миколаївна Рижа
Дякую вам за таку розгорнуту відповідь! Я цікавилася у сестри чому їй не подобається м'ясо. Вона сказала, що їй не подобається смак, несмачно. А також Іларії подобається їсти фастфуд та солодке, тобто некорисна їжа. Я от думаю, що їй можна запропонувати або ж треба звернутися до лікаря та зробити аналізи.
психолог онлайн
цитата:
Скажите, пожалуйста, возможно, у девочки есть признаки вегетарианства
Скорее у Вашей сестры есть признаки растройства пишевого поведения.
Но диагноз должен поставить врач. Тем более что
цитата:
мысли о суициде
являются поводом для обращения к психиатру.
Поэтому если у Вас есть возможность, то отведите сестру к врачу.
психолог онлайн
Соломія Лехіцька
Добрий вечір. Якщо дитина хоче не їсти мяса, можливо це про те, що вона жалкує тварин? Каші, фрукти, овочі їсть, на перший погляд - мова не про розлади харчової поведінки, а саме про якісь сенси, які дитина вкладає в це. Про це треба спитати у неї.
Те, що батьки не виконуть своїх обов'язків з ваших слів це печально, але про суїцид, я зрозуміла, що це більше тема з вашого досвіду.
Якщо б ви спитали за себе, а не за сестру, щоб це було б за питання до психологів?
психолог онлайн
Владимир Анатольевич Тарасенко
Ирина Николаевна Островерх
Здравствуйте, Екатерина!
цитата:
Я цікавилася у сестри чому їй не подобається м'ясо. Вона сказала, що їй не подобається смак, несмачно. А також Іларії подобається їсти фастфуд та солодке, тобто некорисна їжа
Не корисна, але ж дуже смачна! Таким чином вона проявляє любов до себе, балує їжею. Замість інфантильних батьків, які не вміють по справжньому любити та піклуватись за дітей.
цитата:
она все время сидит и играет в планшете, компьютере
А так она отвлекается от грустных мыслей, что ее не любят.
психолог онлайн
Доброго дня, Катерина
Дуже хочеться вас підтримати. Схоже, що ви, що ваша сестра у дитинстві постраждали від виховноі поведінки ваших батьків. Мені шкода.
Ви не отримали від батьків відчуття безпеки та опори, що є на кого покластися, що вони про все подбають і все буде добре. Тому вам довелося рано подорослішати і почати дбати про себе самостійно, а потім і про сестру. Але це «вкрадена» дорослість, ви ще були до неї не готові і вам з цим складно.
Те, що ви відчуваєте через стан вашої сестри, на мою думку, називається ретравматизацією. Дивлячись, як зростає ваша сестра, ви несвідомо пригадуєте себе у її віці, водночас пригадуючи що в той час відчували, що вас ранило. Ці почуття піднімаються і ви спрямовуєте їх на сестру. Ви, можливо, намагаєтесь захистити і втішити себе маленьку, роблячи все це для сестрички.
Хоча це зовсім не заперечує того, що вашій сестрі дійсно не легко і вона себе може не добре почувати.
Дитина, яка зростає в дефіциті батьківської уваги, тепла і турботи, часто схильна до залежностей. Так вона прагне компенсувати дефіцит і покращити свій стан: через гаджети, шкідливу їжу, та інші легкі задоволення. Тому залипання в гаджетах - це не причина чогось поганого, а наслідок. Дитина прагне втекти від реальності, яка їй не дуже подобається.
Те, що дівчинка не їсть м’яса - саме по собі не є ознакою чогось страшного. В першу чергу варто перевірити індекс маси тіла, якщо він в нормі, то зі здоров’ям теж нема значних проблем. Далі, білок, можна отримувати не тільки з м’яса, але й з таких продуктів, як риба, яйця, сир, гриби, горіхи та ін. Тому відмова лише від м’яса не несе нічого критичного. Але про раціон харчування, безперечно, краще консультуватися у дієтога-нутриціолога.
А загалом, рекомендую вам почати працювати з психологом. Так ви зможете домогти собі, а також бути більш корисною для своєї сестрички.
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 331804 для Соломія Лехіцька
Соломія, дуже дякую вам за співчуття та відгук! Проблема в тому, що моя сестра не хоче їсти горіхи, гриби, рибу, сир, з яєць їсть тільки жовток. Батьки змушують дитину їсти хоча б м'ясо. Бувало таке, що дівчинка один раз ледь не втратила свідомість на занятті у школі. Моя мати постійно на мене перекладає відповідальність, бо я вчуся на психолога в університеті, тільки на 2 курс вступила, а від мене вже багато чого вимагають, начебто я повинна усе знати, можливо, тому я відчуваю таку відповідальність за свою сестру.
психолог онлайн
❤🩹рада, якщо вам щось з моїх слів буде корисним.
Я розумію, що ви хороша дівчина і дбаєте про свою сестру. І впевнена, що це дуже багато значить для неї. Але так само, ви повинні пам’ятати, що як би ви не хотіли, ви не зможете замінити дівчинці батьків. Ви не її мама. І що б не відбувалося з вашою сестричкою, це не може бути вашою виною, бо ви не несете за неї відповідальність. Що б не говорила ваша мама, це вона несе відповідальність за доньку, а не ви.
Якщо індекс маси тіла у дівчинки в нормі, то не потрібно так хвилюватися. Якщо ж не в нормі, то потрібно звертатися до лікаря, щоб встановив мінімальний склад білка в раціоні.
Що кажуть ваші батьки стосовно вашої роботи з психологом?
Доповнення від автора
↩ Реакція на відповідь № 331808 для Соломія Лехіцька
Дякую за відповідь) На жаль, у мене немає поки фінансової можливості працювати з психологом особисто. Я пропонувала мамі записати сестру на консультацію. Вона говорить, що це нам не потрібно, у нас все добре, треба сестрі забороняти сидіти за гаджетами та я повинна з нею займатися, поки батьки на роботі, а так що я психолог і можу допомогти з проблемами, хоча у мене знань поки що недостатньо, щоб працювати з клієнтами.