Відпустка без дитини
Моїй дитині 1,9, я вперше хочу поїхати на 10 днів у відпустку, але нею думаю чи не зарано? Дитина залишиться с батьком, проте дитина дуже привʼязане до мене і будь який мій вихід з квартири, це істерика. Як краще зробити для дитини і як може на неї вплинути моя відсутність?

Ответы психологов
Как надолго вы оставляли ребенка с отцом?
Истерика при вашем уходе как долго длится?
Как ваш муж справляется с ролью отца - способен ли поиграть с ребенком, отвлечь, погулять и организовать полноценный режим, чтобы ребенок вел привычную жизнь, когда вас нет?
В целом, 10 дней, если нет опыта оставаться спокойно без вас хотя бы на несколько дней, будет много.
Важно готовить ребенка, оставляя с отцом, на небольшое время, постепенно его увеличивая, чтобы ребенок видел, что вы возвращаетесь в оговоренное время и все хорошо. Просто резко уехать отразиться не очень хорошо, потому что осознать и спокойно принять, что вы просто уехали в отпуск, ребенок в силу возраста не сможет.
Дополнение от автора вопроса ·
↩ Реакція на відповідь № 391240 для Валентина Михайловна Жемчужникова
Целый день отец спокойно может провести время с ребенком. Играет, кормит. Но ночи всегда с мамой.
Алла Веленко психолог
Київ ·
Доброго вечора.
Дитина в такому віці дуже сильно прив'язана до того, хто нею опікується. Особливо, це стосується батьків і, конкретно, мами. Бо саме мама є провідником тієї енергії любові, без якої дитина існувати не може.
Оскільки дитина в такому віці ще не вміє говорити, функції мови виконує крик дитини. За допомогою якого дитина намагається сповістити, що їй чогось бракує, щось не подобається, щось болить...
І якщо дитина реагує на Вашу відсутність істерикою - цей факт потребує особливої уваги.
Насправді, Ви вже вчинили дуже мудро звернувшись за порадою до психологів. Отже, на мою думку, перш ніж їхати у відпустку, все ж варто розібратися з причинами такої реакції дитини.
Підкажіть, будь ласка, Ви дитину виховуєте без батька і функції батька періодично виконує її дідусь?
Чи, Ви збираєтеся їхати у відпустку разом зі своїм чоловіком, батьком дитини, яку, знову ж таки, залишаєте під опіку дідуся?
Насправді, щоб давати якісь конкретні поради, потрібно дещо більше інформації про Вас та Вашу сім'ю. Бо дитина - це частина родини і реагує абсолютно на все, що відбувається з кожним членом сім'ї та, загалом, з самою родиною.
Edited by author 27.07.2026 16:27
Ваша дитина зараз у такому віці, коли дуже сильна прив'язаність до мами.
Але незалежно від віку дитини (10 місяців, 1,5 роки або більше) дитина має бути прив'язана до дорослого, з яким залишається.
Дорослий повинен уміти укласти спати, нагодувати, одягнути, вигуляти та розважити. Він має бути готовим до складних ночей, і вміти заспокоїти та відволікти.
Ваш чоловік готовий до цього?
Найкраще вирішувати це питання заздалегідь, заклавши на це не один місяць. Все це не повинно лякати тата, який потім у цьому крутитиметься. Якщо він упевнений у своїх силах – все буде ок.
Подивіться тверезо на ситуацію і якщо дитина цілком спокійно залишається на добу без Вас, то їдьте зі спокійною душею.
Але хочу звернути Вашу увагу на істерики дитини, коли Ви йдете. Це не є нормою.
У дитини сепараційна тривога. В основі її - загроза безпеці та страх.
З цим давно вже потрібно було звернутися до дитячого психолога.
А зараз залишати дитину в такому стані – це ризик, наслідки для дитячої психіки можуть бути несприятливими.
Edited by author 27.07.2026 17:15
Алла Веленко психолог
Київ ·
Оскільки відкорегувати свою відповідь, нажаль, не можу - відсутня така опція,
тому вношу правки щодо своїх питань
"Підкажіть, будь ласка, чи почували Ви себе втомленою і як часто в період після народження дитини?
На Вашу думку, чи достатньо Вам внутрішнього ресурсу, щоб тривалий час утримувати увагу думками та почуттями на дитині?
Відповіді на ці питання можуть допомогти певною мірою наблизитися до знаходження причини істерик дитини на Вашу відсутність. Що в свою чергу, дасть можливість прийняти правильне та виважене рішення щодо відпустки. Адже, догляд за дитиною - це не лише фізична, зовнішня турбота, а насамперед, питання психо-емоційного зв'язку.