Постійна невзаємність і Складнощі у стосунках з близькими
Прохання допомогти,бо я інколи не розумію що саме роблю не так,і якщо можна,надати більш розгорнуту відповідь. Чомусь кожного разу,коли я дійсно по справжньому починаю цінувати людину і хочу з нею спілкування (а я рідко коли хочу цього,бо рідко мене хтось може зачепити) ,людина наче інтуїтивно від мене віддаляється або завжди виявляється,що я у неї не пріоритет і те що було до цього,для неї не мало такого значення. І що цікаво,це не випадковість,це постійно відбувається. Тільки я починаю якось робити кроки до людини,вона йде назад. І ні,я не нав'язуюсь,я не написую кожну годину,кожного дня. Я просто відчуваю ,що моя зацікавленість не підкріплюється з іншого боку. Постійно якась поверховість,спілкування по настрою. Саме болюче,що я інколи згадую людей з минулого,і вже налаштована спробувати знову,а мені пудрять мізки. Особливо одна людина,яка погодилась на зустріч,а потім постійно почала її переносити і в якийсь момент просто зникла ігнорувала мої повідомлення,хоча домовленість була. І це дійсно відбувається постійно, хоча я багато працюю над собою,стараюсь бути кращою версією себе,але постійно не виходить, люди рідко тягнуться до мене,а якщо навіть тягнуться,то в якийсь момент просто не вивозять і поступово віддаляються, в кінцевому рахунку мені навіть писати нікому. Чому так? У мене є рдин кент,у нас з ним спілкування чисто по лайтіку, все гаразд,але це не те. Я хочу справжньої близькості,але постійно щось іде не так. І я вже півроку не можу нормально зблизитись ні з ким. Мені дуже боляче всередині,і я вже не знаю,де допускаю помилку,я вде навіть відмовилась від високих стандартів,приймаю людину такою,яка вона є,але постійно наче стукаю в закриті двері. І ні,я не нав'язуюсь,навпаки часто чую,що я загадкова,незвичайна,класний співрозмовник,але чому постійно люди не йдуть мені на зустріч,особливо в той час,коли я готова до близості. Раніше з цим було набагато простіше,але чим далі,тим більше відчуття, що мені буквально заборонено відкривати своє серце і на щось розраховувати. А відношення до мене моїх колишніх це взагалі жах. Я ніколи не тримаю образи лише хочу нормального спілкування, але ніколи не можу його отримати. Що я роблю не так?????

Відповіді психологів
Вітаю !
Ви описуєте не просто невдалі знайомства, а повторюваний досвід: щойно людина стає для Вас важливою, Ви починаєте відчувати дистанцію з її боку. І саме це повторення змушує шукати помилку в собі.
Але я б не поспішала робити висновок: «зі мною щось не так».
Те, що Ви не нав’язуєтесь, маєте власне життя, не пишете постійно й водночас хочете близькості, — саме по собі не є проблемою. Бажання мати людину поруч, спілкуватися глибше, зустрічатися, відчувати взаємність — цілком природне.
Водночас у Вашому описі є одна дуже важлива деталь: Ви особливо сильно включаєтесь саме тоді, коли людина Вас справді зачепила. І тут може запускатися певний внутрішній сценарій.
Коли людина нам байдужа, ми вільніші: не очікуємо, не аналізуємо кожне повідомлення, не боїмося втратити контакт. А коли вона стає важливою, з'являється багато внутрішніх запитань: «Чи я їй цікава?», «Чому вона не пише?», «Чому переносить зустріч?», «Може, я щось зробила не так?». Навіть якщо зовні Ви абсолютно не нав'язуєтесь, всередині може ставати набагато більше напруги та очікування.
Іноді саме це очікування близькості змушує нас несвідомо обирати людей, які самі не дуже готові до неї. Тоді виникає болісна закономірність: Ви робите крок — людина відступає; Ви чекаєте взаємності — її немає; людина дистанціюється — Ви ще більше намагаєтесь зрозуміти, що зробили неправильно.
Але тут важливо розділити дві речі.
Людина, яка переносить зустріч один раз, — це одна ситуація. Людина, яка систематично переносить зустрічі, зникає та ігнорує домовленості, — це вже інформація про її здатність бути у стосунку.
І Вам не обов'язково шукати причину в собі.
Ви пишете: «Я вже відмовилась від високих стандартів і приймаю людину такою, яка вона є». Я б запропонувала трохи змінити цю позицію. Не потрібно відмовлятися від стандартів заради того, щоб нарешті хтось залишився. Є речі, які не є завищеними вимогами: взаємність, повага, виконання домовленостей, інтерес до Вас, готовність зустрічатися і підтримувати контакт.
Можливо, Ваше завдання зараз не в тому, щоб стати «кращою версією себе», аби нарешті хтось Вас обрав. Можливо, воно в іншому: навчитися раніше помічати, чи ця конкретна людина взагалі здатна на той рівень близькості, якого хочете Ви.
Не «як зробити так, щоб вона мене не залишила?», а:
— Чи проявляє вона ініціативу?
— Чи цікавиться мною?
— Чи шукає можливості побачитися?
— Чи пам'ятає про наші домовленості?
— Чи є у наших стосунках рух назустріч з обох боків?
Близькість неможливо створити зусиллями однієї людини.
І ще одна важлива річ. Те, що Ви називаєте «постійною невзаємністю», варто досліджувати не через питання «що зі мною не так?», а через питання «яких людей я обираю і що відбувається зі мною, коли людина стає для мене важливою?»
Саме там може бути ключ до цього повторюваного сценарію.
Іноді ми дуже хочемо близькості, але несвідомо тягнемося до людей, з якими її отримати важко. І тоді кожна нова історія ніби підтверджує старе переконання: «зі мною щось не так», хоча насправді проблема може бути в самому способі вибору та побудови стосунків.
Тому я б не радила Вам зараз ще більше «працювати над собою», щоб стати достатньо цікавою, зручною чи правильною для інших. Ви не повинні заслужити взаємність.
Ваше бажання близькості — не слабкість і не помилка. Просто близькість починається не там, де Ви сильніше стукаєте у зачинені двері, а там, де двері відкриваються з обох боків.
І якщо Ви вже пів року відчуваєте самотність та особливо болісно переживаєте віддалення людей, це справді може бути хорошою темою для особистої роботи з психологом: не для того, щоб «виправити Вас», а щоб уважно розібрати Ваш повторюваний сценарій близькості — кого Ви обираєте, що відчуваєте, коли людина стає важливою, чого очікуєте від неї і в який момент починаєте сумніватися в собі.
Бо питання, можливо, не в тому, «чому люди не йдуть до мене?», а в тому, «чому я знову і знову опиняюся там, де за близькість потрібно стукати в зачинені двері?»
Доброго дня.
Нажаль, якою б розгорнотою не була відповідь, така тривала та повторювана історія зі стосунками як Ви описали, може потребувати уваги і роботи в терапії, дослідження, а тут можна отримати тільки напрямок для розудмів і руху.
І при цьому, те що Ви наважились написати і шукати рішення, наче каже про готовність приділити цьому увагу і на ту цінність, яку для Вас значить спілкування з іншими.
цитата:
Тільки я починаю якось робити кроки до людини,вона йде назад
- а що власне в цей момент відбувається? Як Ви розумієте, що людина достатньо близька щоб робити до неї кроки? Які власне кроки Ви робите?? І як та по чому Ви помічаєте, що від Вас віддаляються? Чи є в конкретних діях та почуттях щось спільне серед усіх цих випадків?? Може, ситуація чи думка, чи розмова?
цитата:
Особливо одна людина,яка погодилась на зустріч,а потім постійно почала її переносити і в якийсь момент просто зникла ігнорувала мої повідомлення,хоча домовленість була.
- звучить дуже неприємно звісно. А як Ви реагуєте на це зазвичай? Чи даєте фітбек тій людині?
цитата:
хоча я багато працюю над собою,стараюсь бути кращою версією себе,
- знаєте, а чи не забагто Ви стараєтесь?? Буває так, що старання іншої людини утримуватись в стосунках(будь-яких) настільки помітні і активні, що іншим може видаватись не щирою їх поведінка. Чи не стараєтесь надмірно Ви бути "якоюсь" в цих спілкуваннях?? Замість просто бути собою від початку?
І коли Ви пишете про "не вивозять" Вас - про що мова тут??
цитата:
чую,що я загадкова,незвичайна,класний співрозмовник,але чому постійно люди не йдуть мені на зустріч,особливо в той час,коли я готова до близості
- знову ж таки. Це класно все, але наскільки Ви в цьому всьому щирі??? Круто мати загадкову знайому із романтичним таким вайбом, але чи здатна така знайома стати близькою подругою на яку можна покластись і довіритись?? Наскільки Ви даєте іншим людям побачити і пізнати себе насправді?
цитата:
відношення до мене моїх колишніх це взагалі жах. Я ніколи не тримаю образи лише хочу нормального спілкування
- цікаво про що тут мова йде для Вас. Жахливе відношення, яке Ви ніби спрощуєте, наче та нічого страшного.. чи це так??
Якщо маєте змогу дати відповіді на ці питання, то це 1. теми для рефлексії та аналізу, 2. якщо напишите тут - можемо бодай один аспект розібрати, щоб Ви могла опиратись на це і пробувати помічати та виправляти те, що приводить до такого стану речей.
Вітаю
«Що я роблю не так?????»
Я б пошукала відповідь у вашому дитинстві: як будувалися відносини в батьківській родині, між батьками, між вами та батьками.
Ми будуємо відносини у дорослому житті на підставі дитячого досвіду, і якщо там були складнощі , то і у нових відносинах вони будуть також, доки » урок» не буде засвоєний та висновки не будуть зроблені.
Або ж, будемо намагатися відтворити « атмосферу батьківської родини « у нових стосунках ( наприклад, « злиття» з партнером ). А це може не дуже сподобатись, й людина виходить із стосунків .
«А відношення до мене моїх колишніх це взагалі жах.»
Можете описати цей « жах»?
Ви пишете, що
«рідко мене хтось може зачепити». Тобто, ви « вмикаєтесь» на конкретну людину. Яка вона ця людина?Чим може вас зацікавити? Як ви розумієте, що з нею ви готові йти в близькість?
До речі, що для вас означає « справжня близькість «?
У вас є досвід побудови « близьких відносин ?
Також, я б звернула увагу на те, з якою швидкістю ви йдете в це « зближення «? Чи не занадто швидко або дуже повільно?
І ще, я б змістила фокус уваги з вас як з особистості на те, яким чином відбувається комунікація з іншими людьми. Тобто, не робити « кращу версію себе «, а робити « кращу версію стосунків «
Вітаю!
цитата:
Постійна невзаємність і Складнощі у стосунках з близькими
В загальних рисах проблему Ви позначили. Проте деяких важливих уточнень не оминути, бо інакше і відповідь буде узагальненою. Можливо, з боку теорії правильною, але геть не тою, що стосується особисто Вас.
Так от, розкажіть, будь ласка, кого Ви маєте на увазі, коли пишете про складнощі у стосунках з близькими. Хто ці люди? Ваші батьки? Інші родичі? Хлопці? Дівчата?
цитата:
Що я роблю не так?????
Спробую скорегувати запитання - не що Ви робите не так, а ЯК Ви робите? Це, власне, про процесс і про те, яким чином він відбувається. Після розкриття картини до деталей, стане більш-менш зрозуміло, через що не реалізуються Ваші бажання у близькості. Також відтворення справжніх деталей та аспектів процесу дає можливість на них впливати(!)
Окрім того, напевно ж, є Ваші власні припущення, ЧОМУ
цитата:
людина наче інтуїтивно від мене віддаляється або завжди виявляється,що я у неї не пріоритет і те що було до цього,для неї не мало такого значення.
?
Поділіться ними.
цитата:
коли я дійсно по справжньому починаю цінувати людину і хочу з нею спілкування
Спадає на думку, що Ви маєте на увазі стан, близький до закоханості. Чи я помиляюсь?
Також для себе хочу зрозуміти: "по-справжньому починаєте цінувати людину" - це завдяки чому або після яких подій, кроків тощо? Як и чим людина викликає почуття цінності у Ваших очах? Себто, чим вона Вас "чипляє"?
цитата:
І це дійсно відбувається постійно, хоча я багато працюю над собою,стараюсь бути кращою версією себе,але постійно не виходить, люди рідко тягнуться до мене
Спробую привернути Вашу увагу до начебто звичних аспектів буденного сприйняття - БУТИ СОБОЮ і намагатись БУТИ кращою версією себе. Для Вас - це тотожні поняття та явища або ні? Я їх розділяю, адже всередині кожного різні стани та різні мотиви.
От поміркуємо...Чого прагне людина, яка є СОБОЮ? Що нею керує? Як її сприймають інші? Що з її самодастатністю?
А чого прагне людина, яка докладає зусиль, щоби Бути кращою версією себе? Для чого це їй потрібно? Чи помічають її зусилля інші? Як вони себе почувають поряд з такою людиною?
Ще один важливий аспект.
цитата:
І ні,я не нав'язуюсь,навпаки часто чую,що я загадкова,незвичайна,класний співрозмовник,але чому постійно люди не йдуть мені на зустріч,особливо в той час,коли я готова до близості.
Пробачте, спробую вдати з себе людину, яка не вміє читати між рядків і не хоче домислювати. Тому прошу не загадковості, а щирої відповіді про реальність. На початку свого посту Ви відмічали, що прагнете СПІЛКУВАННЯ з людиною, що Вас зачепила. Все правильно? А в реченні вище мова йде про готовність до близькості. Це про якесь поглиблене спілкування, максимальну відкритість чи романтичні стосунки?
цитата:
Раніше з цим було набагато простіше,але чим далі,тим більше відчуття, що мені буквально заборонено відкривати своє серце і на щось розраховувати.
Можете не писати тут, якщо не буде бажання, проте для себе варто розкрити - на ЩО сподіваєтесь і розраховуєте?
І якщо ситуація раз у раз повторюється, то, вірогідно, обираєте близькість з тими, хто на неї не здатний, хто зачинений або ще не дозрів до того характеру і змісту відносин, який пропонуєте Ви? Обираєте, напевно, підсвідомо, через уже сформовану з дитинства своєрідну модель прив'язаності. Чи відчували Ви тоді безумовну любов батьків? Як вони реагували на Вашу потребу у відкритості, підтримці, захищеності?..
Ох, чимало запитань до Вас вийшло. Здається, не було ніяких пояснень, хоча Ви саме цього і прагнули. Та чи просувають когось вперед пояснення? Просуває досвід, початок якого у дослідженні власного способу самовираження, що відкриває очі на реальність. І, що надзвичайно важливо, дає підстави поважати і цінувати себе за пошук і здобуті на цьому шляху результати. Тож запрошую Вас у цікаву і змістовну подорож!
Edited by author 24.08.2026 16:07