Переживаю розлучення
Доброго вечора
Жінка поступово холодшала , перестала проявляти турботу , пропав інтим , одразу звернув на це увагу , на всі питання - відповідь, що все окей то ти себе накручуєш , згодом випадково побачив у фейсбуці чоловіка який лайкав її всі фото та написав дружині явно не дружній текст ..сфоткав цей текст, та показав дружині , а вона замість того , щоб пояснити мені походження того чоловіка та чому він пише замужній жінці - звинуватила мене в тому , що я поліз в її телефон , потім додатково звинуватила , що я не забезпечую її гідним чином та забажала розводу . Я спочатку був в шоці , але відчував звісно , що йде шось не так як раніше тож дещо був готовий . Спочатку був злий та звісно сказав про розлучення також і їй , знайшов в фейсбуці того кадра , набрав його та дав йобів , а зараз після неділі почало накривати та шукати причини , чому вона почала з ним переписуватись . Також жорстко накриває коли розумію , що в певних подіях мав би вести себе по іншому , як з цим боротися коли розумієш що був шанс , щоб цього не було , але прогавив його і тепер такі наслідки не розумію . Дайте пораду .
Ми якийсь період близько 2х місяців жили окремо з дружиною , до цього була сварка і ми прийняли таке рішення , спочатку зустрічались , проводили час , був регулярний інтим , але згодом дружину як підмінили і одного разу вона мені збрехала , що дома , але дома її не було , на питання де - нічого не сказала , очевидно була у іншого чоловіка , бо в розмові нервувала . Потім я переїхав до неї , жили разом , але її вже як підмінили , паролі на телефонах , вечірні посиделкі на кухні в самотності , всі спроби поспілкуватись були марні, в мене нікого немає не задовбуй ..такі були відповіді , а вже потім я і побачив ту переписку у фейсбуці ..тепер мучаю себе тим , що якби я переїхав до неї раніше , вона б не почала б те спілкування та зустрічі з тим чоловіком бо вбачав , що самотність та скоріш за все відсутність коштів спричинили ці події , і за це себе корю ..підскажіть що робити ? Розумію що стосунки то робота двох , але накриває та шукаю причини в собі , десь не дозабеспечував , десь потрібно було грошей дати , а я по дому більше чомусь управлявся , їсти готував , з дитиною займався ..показував сімейний затишок , не знаю як то тепер пережити , є думки , що кращої ніж вона більше не знайду , бо вона дуже красива та ефектна ...

Відповіді психологів
Ваш стан зрозумілий. Коли кохана людина каже, що хоче розлучитися, здається, що земля йде з-під ніг. І першим часто стає бажання щось терміново виправити: довести своє кохання, благати дати ще один шанс, знайти винного — себе. Але це не допоможе.
Перш ніж щось робити, важливо зупинитись. Дозволити собі відчути біль, розгубленість. Це може звучати дивно, але прийняття власних почуттів — перший крок до того, щоб упоратися з тим, що відбувається.
Дозвольте собі злитися, переживати. Не намагайтеся одразу знайти рішення. Так, Ви звикли бути завжди сильним і знати відповіді на всі питання, але не зараз і не сьогодні.
Іноді наймудріше, що можна зробити, це просто бути з собою в цьому моменті.
Розлучення - це кінець стосунків у тому вигляді, в якому Ви їх знали. Це також може бути початком чогось нового. Нового етапу, нового розуміння себе, своїх бажань, своїх кордонів. Але щоби прийти до цього, важливо спочатку прийняти реальність.
А реальність зараз є такою: Ваша дружина зробила вибір
Це не означає, що вона Вас не любила. Її рішення — результат її почуттів, її бачення ситуації. Це може бути неймовірно важко прийняти, особливо якщо Ви все ще любите її і хочете бути разом. Але саме в цьому полягає сила. Сила відпустити боротьбу за те, що більше не працює, і спрямувати енергію на себе, своє відновлення.
Спробуйте запитати себе: що я можу зробити, щоб підтримати себе зараз? Які люди допоможуть мені пережити цей час? Ви не повинні проходити через це на самоті. Є друзі, є психологи, є люди, які також через це пройшли і можуть поділитися своїм досвідом.
Коли біль вщухне, Ви побачите, що розлучення не зруйнувало Вас, а показало Вашу здатність впоратися з найважчими випробуваннями. Що за цією подією приховувалась можливість побачити свої сили та розпочати новий шлях.
Але зараз, у цей момент, важливим є лише одне: дати собі час прожити цей досвід.
Edited by author 02.08.2026 00:44
цитата:
Розумію що стосунки то робота двох , але накриває та шукаю причини в собі , десь не дозабеспечував , десь потрібно було грошей дати , а я по дому більше чомусь управлявся , їсти готував , з дитиною займався ..показував сімейний затишок , не знаю як то тепер пережити
Доброго дня!
Так, стосунки в парі залежать від обох партнерів, кожен вносить свій вклад. І кожен вирішує, продовжувати спроби щось робити, щоб вони розвивались далі, чи йти. Жінка прийняла рішення про розлучення. Прикро, але це факт.
Зараз Ви ніби намагаєтеся знайти пояснення тому, що сталося, і тому шукаєте помилки в собі. Це природна реакція, коли людина переживає втрату. Здається, що якщо знайти причину, то біль стане меншим або з'явиться можливість щось змінити.
Але відповідальність за розлучення не можна покласти лише на одну людину. З Ваших слів видно, що Ви вкладалися в сім'ю: займалися побутом, дитиною, прагнули створити затишок. Це не означає, що у стосунках не було проблем, але й не означає, що тільки Ваша поведінка стала причиною їхнього завершення.
Зараз, мабуть, важливіше не шукати нескінченні відповіді на питання «Що я зробив не так?», а дати собі час прожити цей біль. Розлучення — це втрата, і вона потребує часу. Не вимагайте від себе швидко прийти до тями.
Якщо відчуваєте, що постійно повертаєтеся до почуття провини, не можете впоратися з болем або втрачаєте сенс рухатися далі, зверніться до психолога. Підтримка допомагає не лише пережити розлучення, а й зрозуміти свій досвід, щоб у майбутньому будувати стосунки вже без постійного самозвинувачення.
Вітаю!
цитата:
Переживаю розлучення
Розлучення завдає такого болю, що іноді здається, ніби не зможеш витримати. Я співчуваю вам і вірю, що не впадете і не втратите віри в себе(!)
А тепер по суті.
Ви зазначили -
цитата:
почало накривати та шукати причини , чому вона почала з ним переписуватись . Також жорстко накриває коли розумію , що в певних подіях мав би вести себе по іншому , як з цим боротися коли розумієш що був шанс , щоб цього не було , але прогавив його і тепер такі наслідки не розумію . Дайте пораду .
Шанси бути в теорії, але не в реальності. Ви розуміли ситуацію і діяли РІВНО ТАК, як МОГЛИ діяти на той час. І не більше(!) Візьміть цю думку на віру.
По-друге. Відповідальність, а не вина за те, що сталося лежить на вас обох(!) Тому варто сприймати ситуацію об'єктивно, не звалюючи на себе увесь тягар за те, що сталося. Насправді криза вибухнула не в останні кілька місяців, а набагато раніше, про що ви особисто зазначали -
цитата:
Ми якийсь період близько 2х місяців жили окремо з дружиною , до цього була сварка і ми прийняли таке рішення
Тобто певні розбіжності та протиріччя накопичувались впродовж тривалого часу. Трохи згодом, коли дасте собі час прожити усі болісні почуття, зможете у співпраці з психологом об'єктивно дослідити загальну траекторію подружніх стосунків, побачити насправді роль свою і роль дружини.
До того ж, коли хтось з партнерів йде на зраду - це його особиста відповідальність і велика неповага до зрадженого(!) Зрілі особистості так не вчиняють. Вони спочатку вирішують цивілізовано усі проблеми в сім'ї, розлучаються і вже потім будують нове життя і нові стосунки.
Тож моя порада - повернутись обличчям до себе(!) Що означає уважно поставитись до власних емоцій і переживань, віднохадячи і відновлюючи самоповагу і почуття самоцінності. Налаштовуйте себе мужньо пройти цей складний період.
За потреби, візьміть кілька консультацій психолога.
Відповідальність за стосунки лежить на двох.
Можливо Ви і робили щось, що не влаштовувало дружину, але що з цим робити- вона прийняла рішення сама, і обрала вона НЕ прояснювати стосунки через спілкування, а вийти з них.
І тут вже вашої відповідальності ніякої немає.
Зараз Вам бачиться так, що саме ця людина має бути з Вами, але тут має місце певна ідеалізація дружини (адже саме вона вдалась до обману та віддалення від Вас) та приниження своїх позитивних сторін (допомога по господарству, проведення часу з дитиною).
Не пригадайте, чи не відчували Ви раніше з іншими людьми певної "провини" за свої "недоліки ", можливо, навіть в дитинстві?
Погоджуюсь з колегами, це важкий період, але його дійсно важливо "не оминути", адже це час для аналізу того, що відбулося в ваших стосунках, щоб знайти моменти, які можна відкорегувати для майбутнього (для нових стосунків, або ж для формування нової лінії взаємодії з дружиною навіть після розлучення, адже ви залишаєтесь обоє батьками, тож взаємодія неминуча).