Дитина боїться інших дітей
Доброго дня, скажіть будь ласка дитині 1,5, десь пару місяців назад почала боятись інших дітей, зараз така ж ситуація. Інколи насторожливо може реагувати і на чужих дорослих. Якщо хтось з дітей підходить близько чи шось намагається дати або забрати у неї починається істерика і тікає. Коли діти граються на відстані і до неї не підходять то може гратися на тому ж майданчику а як тільки підійдуть одразу хоче їхати звідти. Чи є це нормальним чи варто звернутись до фахівця. І якщо це нормально то до якого віку має пройти

Ответы психологов
Вітаю!
Скоріше за все кілька місяців тому трапилась якась ситуація яка налякала Вашу дитину. Щось, що змусило її думати, що інші діти - це небезпека. Близький контакт з незнайомими дітьми, дорослими - це небезпека. Це може з часом пройти, а може й ні. Ваша дитина втратила відчуття безпеки поруч з чужими їй людьми. Їй потрібно це відчуття повернути. Але не словами: "все буде добре", "тобі не має чого боятися" і т. д.
Вам варто бути поруч і з розумінням віднестись до цього. Не заперечувати той факт, що в дитини є цей страх, але й допомагати їй його долати. Наприклад, на майданчику запитати чи дитина хоче погратись з іншою дитиною (одна, щоб не багато. робити потрібно поступово) якщо каже так, то робити акцент на тому, що я буду поруч, можливо, самим долучитись до гри. Ти будеш зі мною у безпеці.
Якщо дитина не хоче, то не змушувати. Але теж повторювати, що Ви поруч, з Вами вона у безпеці.
Можна на початках долучати іншу дитину на відстані (при згоді Вашої дитини), наприклад, м'ячик покидати чи покопати.
При взаємодії з чужими дітьми чи дорослими намагатись весь час давати їй відчуття безпеки, що Ви поруч. Наприклад, тримати за руку, гладити по спинці чи тримати на руках.
Намагатись, повільно, але йти в страх дитини разом з нею. Давати їй можливість поступово, по новому вибудовувати безпеку навколо себе.
Добрий день! У віці півтора року страх або уникання інших дітей є нормальним етапом розвитку дитини і не є ознакою психологічних проблем. У цей період малята переживають нові кризи, Дитина усвідомлює себе окремо від мами й шукає захисту в дорослих.
Також дитина може боятися гучних криків, різких рухів та бігання однолітків або старших дітей. У дитині ще немає досвіду спілкування. Наприклад, хтось із дітей міг випадково забрати іграшку чи штовхнути.
Не змушуйте спілкуватися проти волі дитини; дозвольте їй спостерігати за іншими дітьми здалеку, з безпечної відстані сидячи у вас на руках; грайте поруч з іншими дітьми, а не разом. Обирайте тихіші місця для прогулянок, де менше метушні і дітей. Скоротить час перебування в шумних компаніях, не вимагайте ділитися іграшками. Вдома моделюйте ситуації знайомства через іграшки.
Для соціалізації (це поступовий перехід від гри наодинці до інтересу до інших) дитині потрібен час, тому зміни почнуться у 2–2.5 роки, ваша дитина почне свідомо цікавитися однолітками, спостерігати за ними та йти на контакт. Повне зникнення страху у більшості дітей минає до 3 років..