У Психолога
Авторизація
Запам'ятати на місяць
Реєстрація Забули пароль?


Компліменти 88-го level' у. Як правильно похвалити іншого?

У Психолога » Робота й кар'єра » Компліменти 88-го level

КомпліментиМи часто зустрічаємося з негативними відгуками людей по відношенню один до одного. Чим з більшою кількістю людей хтось контактує, тим частіше він зустрічається із неприємними відгуками про себе та свою діяльність.

Найчастіше з незадоволеними відгуками клієнтів зустрічаються люди, які працюють в сфері надання послуг, а також відомі кінозірки, музиканти та селебрітіс загалом.

Проте якщо у випадку з останніми незадоволення слухачів, глядачів та хейтерів компенсуються великою кількістю похвальних відгуків від фанатів, то у випадку із працівниками сфери послуг все зовсім не так однозначно.

На написання цього посту мене надихнула подруга, яка разом із чоловіком намагалась вилетіти в одну теплу країну. В аеропорті в них було трохи часу і вони вирішили почитати в інтернеті відгуки людей про цю авіакомпанію (думаю, ви вже здогадалися, що це була доволі невдала ідея).

Як наслідок підготовлені цими коментарями до найгіршого вони сіли в свій чудесний літак і без жодних проблем чи неприємностей долетіли до місця призначення. З приводу цієї ситуації у мене виникло питання "Якщо за час їхнього польоту все було нормально, сервіс був хорошим, а стюардеси ввічливими, то чому в інтернеті був такий масив негативних відгуків в напрямку цієї компанії.

Звісно все це можна пояснити явищем мережевої розторможеності (читайте мій пост "Психологія перебування в соціальних мережах"), або суб'єктивністю сприйняття різних індивідів (в кожної людини є свої критерії комфорту і вгодити всім просто неможливо, хоча компанії різних мастей намагаються задовільнити бажання більшості своїх користувачів).

Проте у відсутності позитивних відгуків може бути захована зовсім інша тематика і я впевнений, що кожен із вас знайомий з нею. Для початку спробуйте пригадати як часто ви хвалите незнайому людину за те, що вона якісно виконує свою роботу.... Не часто. Правда ж?..

Ми всі вважаємо за необхідність поскаржитись на неприпустимий тон розмови, безлаберне виконання своїх обов'язків, елементарне незнання правил етикету та невміння виконувати якусь дію, за яку інша людина отримує гроші, зокрема наші. Проте коли інша людина грамотно, професійно та якісно виконує свою роботу, то ми дуже часто сприймаємо це як належне і не достойне для похвали явище. Звісно ж це не так.

Людей потрібно хвалити, як мінімум тому, що це приємно для кожного, особливо якщо похвала є щирою та несподіваною. Так як людям дуже рідко залишають позитивні відгуки, то похвала за якісно виконану роботу майже завжди є для них несподіванкою.

Інша справа полягає в тому, що в багатьох людей закладені внутрішні страхи, пов'язані із похвалою. Це може бути пов'язано із тим, що в дитинстві батьки не хвалили цю людину, або постійно сварили її за щось, через що дитина сприймає покарання, а саме крик, як прояв любові до себе. Вона перестає сприймати похвалу в своєму напрямку і не адресує її нікому.

Відсутність бажання похвалити когось може бути обумовлене страхом перед іншою персоною. "Як ця людина сприйме те, що я хвалю її за щось? Чи вона зрозуміє мене неправильно і вловить якийсь інший (наприклад сексуальний) підтекст у похвалі?"

Звісно варто зауважити, що будь-яка людина може вловити сексуальний підтекст у похвалі інших до себе, проте так само сексуальний підтекст можна вловити в будь-якій дії інших по відношенню до нас.

Це все залежить від внутрішньої картини світу самого індивіда, бо в деяких випадках навіть лайк, поставлений комусь в соцмережі, може бути цим кимось сприйнятий як елемент флірту. Іншими словами хлопець, побачивши, що дівчина поставила йому лайк може трактувати цю дію дуже однозначно - "Вона мене хоче", хоча це може бути зовсім далеким від істини явищем.

Як казав дідуля Фрейд: "Іноді сигара-це просто сигара", так само іноді лайк-це просте схвалення, іноді-це жалість, а іноді, що правду ховати-дійсно елемент флірту і трактувань може бути нескінченна кількість. Проте в останньому випадку це зазвичай трапляється в невпевнених в собі людей, які бояться самотужки встановити контакт з тим, хто їм подобається. Я тебе лайкну, а ти мені напиши у відповідь.

Саме тому дуже важливо хвалити людей за їхню професійну діяльність чи просто риси характеру, чи вміло підібраний одяг, чи чудовий жарт, в принципі, за будь-що. Це приємно і іншій людині, якщо воно не носить двозначний (вульгарний і т.п.) характер, і вам, якщо ви навчитесь це робити правильно.

Питання в посиланні і трактуванні цього посилання (якось напишу пост присвячений цьому питанню). Якщо у вас виникає бажання зробити комусь комплімент, то не стримуйте себе, бо в переважній більшості випадків, існує тільки малий відсоток ймовірності, що в людини якийсь пунктик, пов'язаний з компліментами і вона їх боїться чи не приймає.

Комплімент повинен бути доречним і щирим. Звісно, що жінка, яка промовляє високому байкеру в темних окулярах:"Які у вас гарні очі!",- не дуже вдало підібрала момент і вловила ситуацію.

Психологи радять робити незнайомим людям так званий "опосередкований комплімент". Під опосередкованим компліментом розуміють таку похвалу, яку ваш співрозмовник додумовує за вас. Особливо цей вид компліменту підходить до похвали професійних якостей, або за якусь конкретну діяльність.

Наприклад, зазвичай люди можуть говорити начальнику: "Ви у нас такий хороший і розумний і т.д." Звісно по відношенню до начальника цей комплімент може бути сприйнятий як бажання "підмазатись". Начальник, так само як і колеги, може подумати, що цей співробітник просто "підлиза".

Проте співробітник, маючи велике бажання похвалити начальника, або завести із ним хороші стосунки, може зробити опосередкований комплімент: "Потрібно мати великий розум і любов до людей, щоб керувати такою компанією". Звісно начальник додумовує цей комплімент сам і прозріння, яке приходить до нього, розкриває його в посмішці.

Звісно опосередкований комплімент не можна зробити в усіх ситуаціях, зокрема в підкресленні красивої зовнішності чи якихось подібних факторів, проте в тих моментах, коли його можна використовувати він приносить задоволення і для адресата і для відправника.

Що стосується зовнішності, комплімент бажано зробити унікальним. Якщо хочете похвалити красу іншої людини, то спробуйте пошукати в ній щось таке, чого не бачуть інші, щось не банальне, щось приховане від більшості. Відповідно і реакція на такий комплімент вас приємно здивує.

Як люди реагують на компліменти-це вже питання для окремого посту. Якщо і у мене буде час написати і у вас буде бажання ознайомитись з таким матеріалом, то я його обов'язково опублікую. Але це вже питання далекого чи близького майбутнього.

Хваліть інших людей за їхню діяльність, професіоналізм, красу чи риси характеру і одного прекрасного дня комплімент пролунає  у вашому напрямку. Тільки звертайте увагу на того, хто робить вам компліменти і чи намагаються ці люди отримати від вас щось конкретне. Можливо ви маєте справу з професіоналом.

Якщо інформація була вам корисною-коментуйте та поширюйте її в соцмережах. Для вас це питання двох хвилин, а для мене-надзвичайна приємність, зростання аудиторії та можливість насититись вашим життєвим досвідом. Будьте щасливими!

Знайдіть психолога в Україні або онлайн, ознайомтеся з цінами на послуги психологів, читайте та отримуйте безкоштовні поради психологів.

У Психолога » Робота й кар'єра » Компліменти 88-го level
психолог

Оцінка публікації
  подобається публікація?  

Безкоштовна розсилка цікавинок!

 
психологія rabota-karyera Всем по медалям

В любой ситуации есть человек и есть обстоятельства. Мы не всегда выбираем обстоятельства, мы выбираем свое отношение к ним и к себе. Внутренний и внешний локус контроля. Отношение к себе.

психологія rabota-karyera Осторожно моббинг, или как выжить, когда выживают

Об эмоциональном насилии на работе – моббинге – мы слышим все чаще. Особенно сейчас, когда борьба за место «под солнцем» приобретает все более агрессивные формы.

Усі публікації розділу Робота й кар'єра ᐉ

 
Обговорення "Компліменти 88-го level"

поки немає коментарів...


Щоб прокоментувати, авторизируйтеся або зареєструйтеся!
qr