Як бути в такій ситуації?
В мої 19 років, мама забороняє виходити гуляти чи самостійно без дозволу поїхати в Київ погуляти з друзями, забороняє спілкуватися з ними. Я вже мовчу про особисте життя. Вона маніпуллює мною як тільки хочить, обзиває постійно як їй заманеться, були погрози мені аж страшно. Завжди командує мною як за собою стежити, бритися не можна краситися не можна. Я хотіла бути ветеринаром, але вона сказала шо ні і відправила мене вчитися на фельдшера. Моя думка її не цікавить і самостійно рішення прийняти не можу так як хочу я... Я постійно повинна тільки працювати на городі, і більше нічого. Коли я працюватиму я повинна буду всі гроші віддавати мамі вона так сказала. Я не знаю який мені перший крок зробити....
Вопрос от: ; Возраст: 19

психолог онлайн
Доброго дня, Діно. Вам 19 років, а це говорить про це, що ви доросла, повнолітня людина. Ви маєте право самостійно вирішувати, як поводитись та що робити. Видно, що ваша мама не дозволяє вам цього. Чого б вам хотілося, як ви бачіте своє життя? В чиїх руках відповідальність за ваші дії?
психолог онлайн
Доброго дня, Діно! Ви опинилися у непростій ситації. Але Ви вже повнолітня і маєте право вирішувати самі, що робити далі. Це важко і це буде тільки Ваша відповідальність. Як я зрозуміла Ви живете у селі? Є можливість переїхати? Чого б Ви хотіли? Чого прагнете у своєму житті?
психолог онлайн
Ирина, добрый день!
Скажите, а с папой в каких Вы отношениях? Почему Вам нужно разрешение мамы?
психолог онлайн
Ирина Владиславовна Губа
Доброго дня, Діна.
Помітно, що хоча Ви повнолітня, проте ніяк не можете сепаруватися від матері. Ви - окрема особистість зі своїми бажаннями, почуттями, прагненнями. Лише Ви відповідальна за своє життя і маєте право на власний вибір і на власні помилки.
цитата:
Я хотіла бути ветеринаром, але вона сказала шо ні і відправила мене вчитися на фельдшера.
Ви зараз навчаєтеся у ВНЗ? У Вас є можливість переїхати від батьків і посилится, наприклад, у студентський гуртожиток? Якщо Ви зрозуміли, що бути фельдшером Вам не подобається, то завжди можна перевестися (а на 1-2 курсі це не проблема).
цитата:
були погрози мені аж страшно.
Розкажіть детальніше про ці погрози.
цитата:
Завжди командує мною як за собою стежити, бритися не можна краситися не можна.
Припустимо, Ви не зробили так, як хоче мама. Що далі, на Вашу думку, може статися найгірше?
цитата:
Я постійно повинна тільки працювати на городі, і більше нічого. Коли я працюватиму я повинна буду всі гроші віддавати мамі вона так сказала.
Дуже цікава позиція мами. Таке відчуття, що вона шукає у Вас якусь заміну. Скажіть, будь ласка, які у неї відносини із чоловіком (Вашим батьком)? А особисто вона заробляє гроші?
психолог онлайн
Ирина Владиславовна Губа
Здравствуйте.
Мне очень жаль, что у вас сложилась такая ситуация в отношениях с мамой.
В 19 лет вы имеете все объективные права решать где и с кем вам проводить время, но вынуждены спрашивать разрешения мамы и не факт, что она разрешит.
Отношения это двухсторонний процесс. С одной стороны мама, которая не готова вас отпустить и диктует свои условия, а с другой стороны вы все еще зависите от этой мамы финансово и территориально, и не готовы жить самостоятельной независимой жизнью без нее. Поэтому важно будет повышать уровень своей независимости от родителей и финансовой самостоятельности и жить по своим правилам.
Дополнение от автора
2016Анна Автондилова
---
Подробнее на «У Психолога»: https://upsihologa.com.ua/baza_me.php?uid=avto ПСИХОЛОГ Анна Автондилова - Киев
Тому я і не хочу бути залежною від мами. Вона мені якось сказала " оце підеш і ти на роботу і гроші всі приносити в дім" ще сказала що я буду должна їй все життя (
психолог онлайн
Вы можете поблагодарить маму за то время, которое она на Вас потратила, но Вы не мамин инвестиционный проект, а отдельная личность со своими желаниями. Вы уже достаточно самостоятельная, чтобы подумать о том, как Вы можете зарабатывать и жить отдельно.
психолог онлайн
Ольга Владимировна Головченко
Здравствуйте, Дина
Я думаю вы уже осознаете, что ваши желания и потребности другие, абсолютно отличны от желаний и потребностей вашей мамы.
На мой взгляд, первым шагом может быть поиск работы, чтоб у вас была возможность жить отдельно от мамы.
психолог онлайн
цитата:
Грустно от таких слов. Мне очень жаль, что в родительскои семье у близких людей складываются такие сложные отношения. Сочувствую вам.
психолог онлайн
Все что происходит в вашей жизни, на самом деле, происходит для вас и ради вас, что бы вы научились отстаивать себя, свои интересы.
Дополнение от автора
Дякую🙏::smile::
психолог онлайн
Удачи вам!
Дополнение от автора
Велике дякую!)
Дополнение от автора
Сьогодні я вирішила шо поїду завтра в гуртожиток заберу деякі речі і хотіла зустрітися з хлопцем і подругою поговорити на щот цієї ситуації. Я сказала мамі що поїду, вона сказала що якщо речі забирати то я їду з тобою, контроль що капець просто немає слів... Ну я сказала що ще хлчу зустрітися з подругою, вона говорить яка подруга може бути, їх немає заповни. Почала говорити що я "простітутка і т. д" я не зтеппіла і сказала що піжу на роботу і віддам тобі всі гроші за ліки, за навчання не буду віддавати тому що ти не платиш, тому що почала говорити за гроші. Сказала що велика сума виходить щитаючи від самого народження то мені і грошей не вистачить щоб віддати їй за все. Сказала що влаштуюсь на роботу літом і буду працювать для себе, каже піжеш на ферму будеш зерно підкидати, буде зерно і нам і гроші в хату, я сказала не піду, піду працювати в Київ. Ще сказала що якби вона знала що я буду такою то не рожала б мене. Мені 19 і я спокійно сама поїхати нікуди не можу😭нічого вирішити не можу. І лякає що повіситься і буду винна я, также сказала що якщо вона помре від мене то вона на тому світі мене проклине. На майбутнє записала її розмову. А ще сказала якщо я поїду можу і не вертатися, вона мене знать не знає.
психолог онлайн
Ви велика молодець, що відстояли свою думку і бажання! Пишаюся Вами! ::smile::
Дополнение от автора
Я сьогодні хотіла зїхати від мами , вчора кидалася документами і сама говорила іди на всі 4 сторони, я вирішила не гаяти часу, зібрала речі на перший час, документи, приїхала подруга по мене. Коли побачила що речі наготовлені вона забрала документи, почала кричати, "якщо уйдеш то більше дороги нема назад, я тебе знать не знаю, будь ти проклята". Накинулась на мене, начала за волосся тягати. Я сказала що піду працювати, буду знімати квартиру або кімнату! Без документів я не змогла піти😔 сказала якщо подруга твоя приїде я їй вікна в машині поб'ю🤦‍♀️ висказати все що я хотіла я висказала ВСЕ. Але не знаю як бути зараз і що робити.... І сказала що поліцію визве якщо подруга не поїде🤦‍♀️ і на мене визве бо я таке виробляю(що хотіла з дому піти в свої 19, майже 20)
психолог онлайн
Похоже ваша мама использует все возможные способы манипулирования - явное проявление психологического и физического насилия. В ваши 19 лет никто не имеет права отбирать ваши документы. Если бы приехала полиция - это было бы на вашу пользу. Выдержать конечно отделение от мамы, похоже будет непросто. Сочувствую вам. Ищите кто вас может поддержать. Какие отношения у вас с отцом?
психолог онлайн
Ольга Владимировна Головченко
цитата:
І сказала що поліцію визве якщо подруга не поїде🤦‍♀️ і на мене визве бо я таке виробляю(що хотіла з дому піти в свої 19, майже 20)
Ок, нехай Ваша мама викликає поліцію. Ви не зробили нічого протизаконного. Водночас вона - так, адже немає права забирати у Вас силою документи та змушувати залишатися вдома (Ви повнолітня). Якщо Ваша мама продовжить так себе поводити, то рекомендую їй сказати, що саме Ви викличете поліцію і вже вони допоможуть Вам забрати документи.
цитата:
Накинулась на мене, начала за волосся тягати. Я сказала що піду працювати, буду знімати квартиру або кімнату! Без документів я не змогла піти😔 сказала якщо подруга твоя приїде я їй вікна в машині поб'ю🤦‍♀️ висказати все що я хотіла я висказала ВСЕ.
А це вже фізичне насилля + погроза здоров'ю іншій людині (подрузі). Дуже співчуваю, що Ваша матір настільки авторитарна, однак закон на Вашому боці тому, будь ласка, скористайтеся цим та захистість себе.
Дополнение от автора
Вона думає шо я не дієздатна щоб піти працювати і заробляти власні кошти, і знімати квартиру. Сказала що я позорю її((
Дополнение от автора
З папою легше чим з мамою, але мама інколи маніпулює також ним. Ми з ним рідко бачимось так як він на роботі, з братом теж бачимося рідко. Вона думає що я покину навчання із за того що піду на свій хліб. Можливо тут є материнська чи жіноча завість?? Я про це думала. Тому що освіту майже маю, хлопець подруга є які завжди допоможуть і підтримають. А в мами цього не було. Каже що" подруги не може заповни, це ворог життя"
І сказала що " поки ти живеш тута будеш робити як я скажу і захочу"
психолог онлайн
Возможно, что Ваша мама боится, что Вы сможете быть самостоятельной и она останется одна